Motorsåg och handhållet

Fastsättning av såg.

13 inlägg 2427 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fastsättning av såg.

leifa.k  
#714352 Disorienterad är bara förnamnet. Jahopp, var otroligt klantig vid ett vindfälle. Satte fast 560:in, lämnade hjälmen o brytjärnet, åkte o hämta 2145:an för att ta loss 560:in, hittade inte tillbaka till 560:in, började såga ned en annan rotfälla med 2145:an, den fastnade med... Jag vet... åkte hem o hämtade 266:an, o hittade 2145:an som jag kunde såga loss. Nu har jag två sågar iaf i mina händer. 560:in sitter fortfarande fast i en stam i skogen någonstans, där hjälmen o brytjärnet ligger... Tar en sväng i morgon bitti för att se om någon av hundarna hittar någe.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Fastsättning av såg.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#714381 Haha!
Så det kan bli ibland.
Vilken skog är det? Tänkte du kan lägga upp det här så du får lite hjälp o leta...
Hehe

Användarvisningsbild

Re: Fastsättning av såg.

JensSkoog  
#714383
Mange skrev:Haha!
Så det kan bli ibland.
Vilken skog är det? Tänkte du kan lägga upp det här så du får lite hjälp o leta...
Hehe

Tänkte du "finder's keeper" :D

Användarvisningsbild

Re: Fastsättning av såg.

Raggarö  
#714386 Ja, det kan bli tokigt ibland.....

Jag tyckte att under en rotvälta var ett perfekt ställe att förvara bensindunk + brytjärn. Satte i gång och redde ut vindfällen här och där utan problem. När jag var färdig så hade jag naturligtvis attackerat den rotvälta som huserade mina pryttlar, rotvältan hade vält tillbaka och förvaltar bensin och brytjärn säkrare än Fort Knox😎

Raggarö

Avatar Fallback

Re: Fastsättning av såg.

tallen100  
#714393 Du hade väl alkylat så inte bensinen blir dålig 😉

Användarvisningsbild

Re: Fastsättning av såg.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#714398 Hahaha..
Ja, inte blir det rätt var gång..

Avatar Fallback

Re: Fastsättning av såg.

leifa.k  
#714409 Var uppe med tuppen i morse, fixade med hundarna, drog till skogs. Tog några tätare pauser än vanligt o gick runt o letade. Inget napp. Vid 10-tiden så gjorde jag en lov låångt bortom där jag trodde att sågen skulle vara, helt plötsligt händer det! Hittade en fastnupen 560, brytjärn o hjälm.. Fyyfaan, ibland känner jag mig som killen i Ingo reklamen..
Skall som någon tipsade om någonstans att fästa reflextejp på alla skogsverktyg..

Mera historier om borttappade skogsverktyg tack. :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Fastsättning av såg.

leifa.k  
#714411 Detta innebar iofsig att jag fick upp ögonen för 266:an. Vilken skön såg att kapa upp stammar med, kvista med 2145:an.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fastsättning av såg.

Tralsmo  
#714412 Har tappat bort ett antal saxar å en å annan pryl på skotarn.
Är man bara aktiv i skogen så dyker det upp förr eller senare.

Motorsåg har ja däremot aldrig tappat bort.

Avatar Fallback

Re: Fastsättning av såg.

leifa.k  
#714415
Tralsmo skrev:Har tappat bort ett antal saxar å en å annan pryl på skotarn.
Är man bara aktiv i skogen så dyker det upp förr eller senare.

Motorsåg har ja däremot aldrig tappat bort.


Hehe, tänkte som du skrev, är man aktiv i skogen osv, så blev det ju.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fastsättning av såg.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#714421 266, 268, 272 är fantastiska sågar.
266 var nog den första allround sågen som var duktig både i fällning o kvistning.

Avatar Fallback

Re: Fastsättning av såg.

Hepo  
#714440 Hej leifa.k vad har du för tum och 8 eller 7 kuggs drev på 266? bra såg är det har en själv.

Avatar Fallback

Re: Fastsättning av såg.

leifa.k  
#716202 Hej Hepo.
Har 8-kuggs drev, 15 tums svärd i skogen, svärdet satt på när jag köpte den. Fick häromdagen ett 18 tums svärd av säljaren som han hade hittat i gömmorna, får köpa kedjor till svärdet. Har köpt till ett 20 tums svärd med 2st klyvkedjor som jag använder till Alaskan sawmill när jag sågar reglar o plankor. Alternerar denna sågning med 560:in.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).