Skotare

Terrängstyrning ösa 260?

3 inlägg 1447 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Terrängstyrning ösa 260?

an.hs  
#714008 Hej!

Vi har en gammal 260 som vi brukar köra fram lite ved med nån gång om året, men nu i vintras när vi var ute och skotade som bäst så började terrängstyrningen att krångla.

Såhär fungerar den nu:
När man har stolen frammåt:
Då svänger den bara åt höger , den kan svänga lite vänster om man trycker 25-30 ggr på vänster knappen.
Annars svänger den höger då också.

När man snurrar stolen bakåt:
Då börjar den svänga höger av sig själv när brytaren i stolen blir påverkad och utan att man trycker på nån knapp.
då står den och svänger höger tills man snurrar tillbaka stolen igen.

Styrknapparna som satt på stolen en gång i tiden är urkopplade i kontaktstycket i lådan bakom stolen.

Det enda som vi testat är att tagit ur reläerna i lådan på stolen men det hjälpte inte samt att jag kopplade ur båda hirshman kontakterna under hytten till ventilerna så jag kunde köra klart veden med ratten i vintras.

Är det någon som varit med om nått liknade och kan komma med något tips?
Det hade varit roligt att fått igång den då jag gillar maskinen i övrigt 😉

Jag tror att maskinen är en 82a och jag har ingen bok eller elshema till den.



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Terrängstyrning ösa 260?

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#714033 Troligen fel på den kabel som går till stolen,dvs den som ligger på hyttgolvet runt stolunderredet
Nötta kablar som kontaktar varandra

Användarvisningsbild

Re: Terrängstyrning ösa 260?

an.hs  
#714034 Okej!
Tack för svar! Ska undersöka saken!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).