Traktorer och processorer

Värde inbyte NH TL90A

14 inlägg 4377 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Värde inbyte NH TL90A

Könstmäster  
#713919 Halloj.
Jag har för nuvarande en skogsutrustad New Holland TL90A -05. Är riktigt nöjd med den då den är i oerhört fint skick för sin ålder, och med de låga timmarna, ca 1000.
Den har däremot ingen lastare så jag var lite fundersam på att byta in den på en firma mot en skogsutrustad New Holland t5 med lastare.
Min fundering är om någon här kan ha en aning om vad jag kan anse som en rimlig peng för min traktor?

Den är utrustad med skogshytt, grenavvisare, gaspedal bak, fram/back spak i bakvänt läge.
Det enda deffekta är displayen för timmarna och felkoderna, har beställt hem en ny men ej monterat den.
Mina tankar var runt 250-300 för den. Är det fantasisumma? Har ni några tankar? 🙂



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Värde inbyte NH TL90A

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#713924 Som en ärlig maskinhandlare sa till mig. Om du byter bort den så kan du få precis hur mycket du vill för den. Det läggs ändå på på den du köper. Sälj din traktor på Klaravik och renköp den du ska ha.

Avatar Fallback

Re: Värde inbyte NH TL90A

NH TL90  
#713937 Skulle sagt att du ligger bra till med de där 300k i inbyte

Användarvisningsbild

Re: Värde inbyte NH TL90A

MF förare  
#713967 Om du är nöjd med den, du har inga tankar på och köpa ny lastare å montera på?? Gjorde så själv för ca 10år sen å de va inget jätte jobb. Kanske lite mer jobb med skogs plåtarna under...

Användarvisningsbild

Re: Värde inbyte NH TL90A

Könstmäster  
#713970
MF förare skrev:Om du är nöjd med den, du har inga tankar på och köpa ny lastare å montera på?? Gjorde så själv för ca 10år sen å de va inget jätte jobb. Kanske lite mer jobb med skogs plåtarna under...


Jo det är plan B. Men denna som jag kikat på går även att köra med stolen bakvänd, där min bara har gaspedal och inte styrning och broms.

   TS
Avatar Fallback

Re: Värde inbyte NH TL90A

alias  
#713976
Könstmäster skrev:Halloj.
Jag har för nuvarande en skogsutrustad New Holland TL90A -05. Är riktigt nöjd med den då den är i oerhört fint skick för sin ålder, och med de låga timmarna, ca 1000.
Den har däremot ingen lastare så jag var lite fundersam på att byta in den på en firma mot en skogsutrustad New Holland t5 med lastare.
Min fundering är om någon här kan ha en aning om vad jag kan anse som en rimlig peng för min traktor?

Den är utrustad med skogshytt, grenavvisare, gaspedal bak, fram/back spak i bakvänt läge.
Det enda deffekta är displayen för timmarna och felkoderna, har beställt hem en ny men ej monterat den.
Mina tankar var runt 250-300 för den. Är det fantasisumma? Har ni några tankar? 🙂


Kollade lite på NH TL90 & TL90A med lastare för ett tag sedan. Förvisso fler timmar, ca 2500-6500 h drifttid men där låg begärt pris på Blocket på ca 225-300 tkr+moms (kan förutsätta viss prutmån).

Inte helt enkelt att väga värdet av få timmar mot lastare.

Frågan är hur stort påslag behöver firman för sin avans och viss prutmån?

Jag tror att 300 tkr är rätt optimistiskt, även med låga timmar.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Värde inbyte NH TL90A

Japan  
#714125 Jag vill påstå att runt 260-270 000 är nog rimligt i inbyte med det skick du beskriver. Men sälj den själv vet jag. Plättlätt! En sådan skogsutrustad traktor vill alla ha och begär 295000

Användarvisningsbild

Re: Värde inbyte NH TL90A

Könstmäster  
#714139
Japan skrev:Jag vill påstå att runt 260-270 000 är nog rimligt i inbyte med det skick du beskriver. Men sälj den själv vet jag. Plättlätt! En sådan skogsutrustad traktor vill alla ha och begär 295000


Inbytet kändes smidigt ifall det är ett vettigt pris. Jag uppskattar enkelheten i saker och ting mer och mer 😁
Men väntar på svar på vad jag kan tänkas få ännu från handlaren

   TS
Avatar Fallback

Re: Värde inbyte NH TL90A

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#714141 Nu har jag inte superkoll på T5 men provsatt en för några år sedan och skogshytterna har blivit avsevärt sämre efter TL och TL-A serierna. En fin TL-A med rätt utrustning ska man vårda tills Italienarna nyktrar till och skakar fram en hytt som går att bygga om till skogen på ett vettigt vis.

Användarvisningsbild

Re: Värde inbyte NH TL90A

Könstmäster  
#714413 Det vart att beställa en lastare till min TLA. Så nu är det väl bara att invänta den och ge sig på monteringen 😁👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Värde inbyte NH TL90A

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#714429 Vad blev det för lastare?

Användarvisningsbild

Re: Värde inbyte NH TL90A

Könstmäster  
#714431 Det blev en vreten f16, lätt begagnad. 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Värde inbyte NH TL90A

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#714966 Det enda som egentligen betyder något så är det mellanskillnaden, kan göra väldigt stor skillnad att sälja privat och köpa rent.

Avatar Fallback

Re: Värde inbyte NH TL90A

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#715010 Ofantligt med ruffel vad det gäller priser och inbytesvärden i traktorbranschen. Helt rätt val att sätta lastare på den befintliga traktorn.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).