Mange skrev:Bättre att fylla på mer som kan ge brum än nåt annat.
Att få till en bra bränsle luftblandning och se till att det utrymme som finns är välfyllt ger ofta mer än minska volym över Ö.D.
DalslandsAnders skrev:Lyfter jag min 346 nu, som jag har i åtanke.. så följer den med upp när jag lyfter, men går sakta neråt...
Mange skrev:Du knaggen...
Varför funkar det inte att lävla med turbo på sågen?
knaggen skrev:Mange skrev:Du knaggen...
Varför funkar det inte att lävla med turbo på sågen?
Vem har påstått att tävla jo du Mange inte jag.
Hur mycket har du jobbat i brombänk med tvåtaktare troligen 0 gånger så då vet du inte vad som händer vid olika scenarior.
Att försöka att bra öka bränsle mängden som du påstår är fel man dränker motorn i slutändan och får motsatt effekt.
Men vad händer om man minskar kompression volymen och ökar bränslemängden jag vet vad som händer men du gör det troligen inte.
Men som vanligt så finns det bra publikationer att tillgå på internet rekomnderar att du letar efter Walter kaaden som är den moderna tvåtakts trimning ens fader så kan du få formler och annat hur man beräknar porttider på 360 grader.
DalslandsAnders skrev:Nu blev det lite dålig stämning här
Kan konstatera att trots på relativt lågt komp, så kan en såg gå ruskigt bra!
Det bör vi kunna enas om!
williamm skrev:knaggen skrev:Mange skrev:Du knaggen...
Varför funkar det inte att lävla med turbo på sågen?
Vem har påstått att tävla jo du Mange inte jag.
Hur mycket har du jobbat i brombänk med tvåtaktare troligen 0 gånger så då vet du inte vad som händer vid olika scenarior.
Att försöka att bra öka bränsle mängden som du påstår är fel man dränker motorn i slutändan och får motsatt effekt.
Men vad händer om man minskar kompression volymen och ökar bränslemängden jag vet vad som händer men du gör det troligen inte.
Men som vanligt så finns det bra publikationer att tillgå på internet rekomnderar att du letar efter Walter kaaden som är den moderna tvåtakts trimning ens fader så kan du få formler och annat hur man beräknar porttider på 360 grader.
Mange frågade du som vet allt varför man inte har turbo i tävligssågar.
Och vad är "brombänk"?