Motorsåg och handhållet

Ny röjsåg dedikerad till grästrimmning

21 inlägg 9549 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ny röjsåg dedikerad till grästrimmning

Delsbo  
#462676
Värmlänning skrev:
JensSkoog skrev:
Värmlänning skrev:[quote="JensSkoog"]Strand total är jättebra när du står i tätvuxna slykrat av sälg och annat.

Vid större sådana partier lär ordinarie röjsåg åka fram

Absolut, men när det finns smådungar här och var i gräset, så är "totalen" oerhörd bra.

Håller med!

Blev förövrigt en 555RXT, var ner och tittade hos lokala handlaren och han skulle ta hem en till "bra"pris. :ymparty: :mrgreen:[/quote]
Hoppas du också blir nöjd med din 555RXT.. var och hämtade ut en för en vecka sedan och sonen och jag har kört en del och jag måste säga att kraften/orken i motorn är klart trevlig... Har bara kört 2 trådigt huvud ännu men håller med den som sa att orken behövs nog om man går till 4 eller 6 trådar..

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Ny röjsåg dedikerad till grästrimmning

Värmlänning  
#462685
Delsbo skrev:Hoppas du också blir nöjd med din 555RXT.. var och hämtade ut en för en vecka sedan och sonen och jag har kört en del och jag måste säga att kraften/orken i motorn är klart trevlig... Har bara kört 2 trådigt huvud ännu men håller med den som sa att orken behövs nog om man går till 4 eller 6 trådar..


Okej, tack för info. Då får jag ännu mer info som stödjer mitt val :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny röjsåg dedikerad till grästrimmning

Värmlänning  
#463328 Nu har monstret kommit hem. Vi kommer nog komma överens bra :grin: skall göra ett ryck på ett hygge där vi bröt stubbar under fröträd. Kruståtel odling nu tyvärr.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny röjsåg dedikerad till grästrimmning

Värmlänning  
#464770 Vilken såg! Har gräsrensat en gammal kultväg . Men vägkanterna har skogen börjat ta över (ungskog). Tog med även de träden med slyklinga.
Men tog nästan knäcken på mig i värmen.. skulle bara köra en tank. Istället för de 40-45 minuterna jag är van med så tog det 2 timmar innan soppan var slut. :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny röjsåg dedikerad till grästrimmning

Joakim S  
#713762 Finns det någon på forumet, som skulle kunna vara så snäll att ta ett mått, från Cc upphängningskrok till där vinkelväxeln börjar, på en Husqvarna 555RXT. Funderar på att köpa en då jag tycker min 545FR är för kort. Jag vill veta om den extra längden kommer vara värt pengarna.

Användarvisningsbild

Re: Ny röjsåg dedikerad till grästrimmning

Joakim S  
#713764 Jag hittade måtten i IPL:n👍😊

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).