Socialt (mer om oss)

EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

121 inlägg 38154 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

Elias  
#71346 haha., det låter nästan som nå kompisar härifrån fast de brukar göra minigrävare med grip i fyllan och lyfta små saker som telefoner och ölflaskor. Finns ju risk att nån som får för sig att nypa nån,

Elmia
Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

Jakob_Patring  
#71347
Knegarn skrev:ok, då har vi alltså KNIV, MOTORSÅG, KASTYXA OCH MUSKÖT!
...nån som tänkt ta sig levande ur festen? :D


Du har väl sett filmen "Masjävlar"? Vi får nog ha den filmen som utgångspunkt. Ett pris till alla som överlever kanske?

Användarvisningsbild

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

masterchief  
#71349 Fattas bara lite dynamit :lol:
Har ett par flaskor märkta DDT hemma som jag hittade häromhelgen när jag rensade....
Något för groggen? :???:
Musköt är en rolig ide 8)
Dock får det nog vara promillegräns på användandet....
Varför inte ha pristävling?
Den som prickar mest hjortar( John deere skogsmaskinmodeller tex) vinner något passande pris...
Vad laddar du musköten med? Pyrodex?

Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

Jakob_Patring  
#71357 Bra förslag Chiefen med att pricka JD. Då vet jag vad motivet ska vara på skjuttavlan!

Självklart ska man vara någorlunda nykter vid användandet av musköt! Annat är otänkbart. Traditionellt laddas vapnet med vanligt krut. Men det är olagligt att köpa det som privatperson eftersom det är ett farligt ämne att hantera. Det finns något slags substitut som är lagligt att köpa. Jag ska forska lite mer i det.

Användarvisningsbild

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

Skogshuggarn  
#71389 En musköt laddas givetvis med lite hederligt "Schweizerkrut" (svartkrut).

Annars så kan jag rulla med mig en svartkrutsladdad kanon så att alla vet när "startskottet" går för träffen? %-( ,,, nä, kanske inte. [-x :))

Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71622 hej på er alla "skogstokiga" =)) =)) , nu har jag fått igång alla verktyg som kan tänkas användas vid en ... sommarträff :D ..som sagt vore en musköt j-vligt intressant :-bd .. och som sagt måste sådant ske på en godkänd skjutbana avsedd för ändamålet , ;) .. och det finns nog en hel del jägare som läser denna tråd , och det känns j-vligt FEL! .. "jacob_patring" har mycket fina förslag , men jag , tror att mitt arrangemang kommer att "toppas " av luftgevär på sin höjd , ..och det räcker ! .. om vi säger så här ! t.e.x .. hur ska jag styra upp om det kommer 200 jägare från hela sverige för att se en musköt ?? .. , jag har det tillräckligt svettigt redan nu ;)

nopp! detta är i första hand en träff FÖR maskinägare och maskinförare på forumet ,.. samt en del andra forumanvändare som blir VIP gäster ;)

"knegarn" har rätt ..vi måste gå LEVANDE ur detta :D

   TS
Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

Jakob_Patring  
#71630 Hmmm, aspekten med skjutgalna jägare får man nog ta hänsyn till. Annars kan det möjligtvis bli en verklig motsvarighet till "Masjävlar". Men det var bara en tanke. Jag har sån god lust att bidra med nåt galenskap höjer stämningen och gör det till mer än en vanlig fest. Men å andra sidan, så räcker det nog med att jag bara visar upp mig 8)

Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71632
Jakob_Patring skrev:Hmmm, aspekten med skjutgalna jägare får man nog ta hänsyn till. Annars kan det möjligtvis bli en verklig motsvarighet till "Masjävlar". Men det var bara en tanke. Jag har sån god lust att bidra med nåt galenskap höjer stämningen och gör det till mer än en vanlig fest. Men å andra sidan, så räcker det nog med att jag bara visar upp mig 8)


såhär fungerar det : på en fest för ett antal gäster i ett slutet sällskap finns INGA vapen och vi grillar och umgås och äter ... jag blir rädd! när du skriver sådär :?:

   TS
Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71633
"spindeln" skrev:
Jakob_Patring skrev:Hmmm, aspekten med skjutgalna jägare får man nog ta hänsyn till. Annars kan det möjligtvis bli en verklig motsvarighet till "Masjävlar". Men det var bara en tanke. Jag har sån god lust att bidra med nåt galenskap höjer stämningen och gör det till mer än en vanlig fest. Men å andra sidan, så räcker det nog med att jag bara visar upp mig 8)


såhär fungerar det : på en fest för ett antal gäster i ett slutet sällskap finns INGA vapen och vi grillar och umgås och äter ... jag blir rädd! när du skriver sådär :?:


och D.v.s att jag förstår inte vad fan du menar med "masjävlar" ? .. jag är vaken ...men jag kommer inte ihåg filmen ,jag ser inte film

   TS
Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

Jakob_Patring  
#71671 Du kan vara lugn spindeln. Mina meddelanden ska du ta halvt om halvt på allvar. Jag tänker bara högt och är inte alls farlig som det ser ut på mina meddelanden. Ta det som galghumor. Jag brukar alltid vara den blyge på fester. Oftast sitter jag på samma ställe hela tiden, och pratar med dem som kommer förbi. Är alltid nykter och lugn.

Men nu ska jag vara allvarlig. Preliminärt; om du behöver någon praktisk hjälp med festen så kan jag ställa upp med ideelt arbete. Jag tycker om att vara en hjälpande hand då jag inte är så värst social.

Användarvisningsbild

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

masterchief  
#71672 Eftersom det uppkommit oklarheter angående Masjävlar så lägger jag till en länk med trailern
http://rstvideo.com/trailer/masjavlar/
Sedan får vi inte glömma de respektive, de uppskattar nog inte att vi bara diskuterar och tittar på skogsmaskiner, som det har en tendens att bli när man träffar folk i samma branch :lol:

Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

Jakob_Patring  
#71676 Du tar orden ur munnen från mig masterchief. Det skulle vara bra om man kunde komma på ett sätt så att alla kan umgås med varandra. Annars delas det lätt in två grupper. Men som sagt, jag ställer gärna upp på att hjälpa till med diverse saker under dagens/kvällens gång. T.ex går jag inte på bröllop/fester som gäst längre, utan som servitör/uppassare eftersom jag trivs så bra med det. Det är bra att spindeln är ute i god tid. Då kommer det säkert bli lyckat. Överlag tror jag att det är nyttigt med såna här samlingar för oss skogsmänniskor, eftersom det är fattigt på saker som håller oss samman socialt.

Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71725 naturligtvis är all hjälp för att ordna sommarträffen alla tillgodo , och jag lagt ut "långreva" för att fånga kjellas

och som det ser ut nu , så finner jag inga hinder ;)

och jag kan säga att jag ser film ... en viss typ av film .. t.e.x "de fredlösa" johan falk .. och oftast sker detta mitt i natten

och att vara ute i god tid är nog en dygd i mitt liv ,, och allt samarbete vad det gäller sommarträffen välkomnas med öppna armar .. så är det B-) ...sänd ett PM

ock som sagt är även "masjävlar " väl mött i minglet bland skogens folk :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72345 hej alla glada! :D .. idag har jag haft en "roadtrip" på 84 mil , och f-n vad synd att inte "jacob_patring" var med då ^:)^ för där skulle vi kunnat delat ut ett o annat skott =)) ..eller om inte annat så hade vi kunnat turats om med att brukat baksidan på yxan .. =)) ... kort sagt ! jag åkte till älvdalen ..för att handla ...men åkte hem "tomhänt" 😈 .. som sagt finns det folk ..och sen ett "annat slags folk" ... så det är

men mina 84 mil och dessa 9 timmar blev en upplevelse av både glada och dåliga nyheter som förmedlades både via radio...och :)]

just nu så kan jag säga att KJELLAS TRAKTORKAPPEL är redo för en bokning :-bd och att det är bra att vara ute i tid

som jag sagt så föreslår jag någon av veckorna efter midsommar ..

nu får ni som vill komma säga vad / vilken vecka (helg) ni föredrar .. naturligtvis har alla olika förutsättningar , så skriv nåt nu ;)

   TS
Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72482 vecka 28 , lördagen 17 /7 ..funkar det ? ...eller som sagt en ny tråd .. för att väcka intresse

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).