Verkstan

Småsvets till ljuddämpare?

270 inlägg 28432 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Williamm  
#712764
johan eriksson skrev:Ligger ett sett med klyka och jordklämma på tradera nu som går ut i eftermiddag, bra grejer till bra pris.

1620899860_d2d397c5-9eb4-416a-8920-734d8950a92c.png


Den gick ut 13:feb.

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

johan eriksson  
#712765 Nej, idag


Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Williamm  
#712767
johan eriksson skrev:Nej, idag

1620902001_f66d3b8c-3fb6-41ac-b503-4fee22d7eedd.png

Stämmer!
https://www.tradera.com/item/302448/467009867/elektrodhallare-myking-aterledareklamma-nya-

   TS
Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Williamm  
#712770 Är det någorlunda lätt och lagligt att göra i ordning kablar självt?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

johan eriksson  
#712771 En rätt enkel operation, och i den änden av svetsen finns inga lagliga begränsningar.

Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Williamm  
#712772
johan eriksson skrev:En rätt enkel operation, och i den änden av svetsen finns inga lagliga begränsningar.

Bra! Då gör jag nog självt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

johan eriksson  
#712773 Två sådan kontakter i rätt storlek, du ha troligen den lilla på din svets men mät för säkerhets skull. Sedan en svetskabel av god kvalité, hittade ingen hos Kramp, 16 eller 25 kvadrats, jag hade nog personligen valt 25. Lagom längd 3-4m. Det är ju en ganska lätt strömkälla du har så den flyttar man ju runt.
Ska du ha förlängningskabel för att mata svetsen så satsa på en 3x2,5m2. Små invertersvetsar är känsliga för spänningsfall, så där finns tyvärr ingen genväg.


Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Williamm  
#712774
johan eriksson skrev:Två sådan kontakter i rätt storlek, du ha troligen den lilla på din svets men mät för säkerhets skull. Sedan en svetskabel av god kvalité, hittade ingen hos Kramp, 16 eller 25 kvadrats, jag hade nog personligen valt 25. Lagom längd 3-4m. Det är ju en ganska lätt strömkälla du har så den flyttar man ju runt.
Ska du ha förlängningskabel för att mata svetsen så satsa på en 3x2,5m2. Små invertersvetsar är känsliga för spänningsfall, så där finns tyvärr ingen genväg.

1620904022_4d0f6194-d6d2-48d4-948d-e58cb6fed089.png

Tack!
Jag tror också att det är lilla fästet.
Kablar tänkte jag hitta beg på någon verkstad och ta bort de skadade bitarna och hopps det blir rätt längd. Om det inta är dumt att göra så...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

johan eriksson  
#712779 Inga problem med begagnad kabel. Bara hitta en fintrådig som är mjuk och följsam, även i kyla.
Jag köpte begagnad till min stora, blev lite väl dyrt när man skulle ha 25-30 meter.

Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Williamm  
#712836
johan eriksson skrev:Nej, idag

1620902001_f66d3b8c-3fb6-41ac-b503-4fee22d7eedd.png

Nu är den såld...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Stampep  
#712870 Har dessa över från en esab 160a, ca 5m långa.
Om dom kan passa så får du ta dom för fraktkostnad

Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Williamm  
#712872
Stampep skrev:Har dessa över från en esab 160a, ca 5m långa.
Om dom kan passa så får du ta dom för fraktkostnad

Tack! Jag ska kolla vad frakt kostar. Men jag tror jag tar dem.
Återkommer på pm.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Williamm  
#712903 Är denna hjälm något att ha? Hur stor chans är det att den funkar/icke funkar?
https://www.tradera.com/item/302448/467318577/esab-svetshjalm

   TS
Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

johan eriksson  
#712906 Funkar den är den ok, har en själv. Men det sitter ett ej utbytbart batteri i. Eller, ja det går att byta med lite meck. Tveksamt om jag skulle köpa en med osäker funktion. Har en jag aldrig använder själv, är nog använd max 10 timmar. Ska leta fram den och kolla funktionen, funkar den ska du få köpa den väldigt billigt, funkar den inte så ska du få den mot frakten om du vill lägga jobbet på att försöka byta batteriet.

Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Williamm  
#712908
johan eriksson skrev:Funkar den är den ok, har en själv. Men det sitter ett ej utbytbart batteri i. Eller, ja det går att byta med lite meck. Tveksamt om jag skulle köpa en med osäker funktion. Har en jag aldrig använder själv, är nog använd max 10 timmar. Ska leta fram den och kolla funktionen, funkar den ska du få köpa den väldigt billigt, funkar den inte så ska du få den mot frakten om du vill lägga jobbet på att försöka byta batteriet.

Tack! Det är en lösning jag gillar!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).