Verkstan

Bilder på haveri.

2233 inlägg 583383 visningar 111 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

tallen100  
#710212
halvproffs skrev:
Suneland skrev:Och såklart var det inte så enkelt, det var motsatt gänga på de nya jag köpt för några år sedan 😤

Fulmek som vanligt så man kan flytta besten iallafall 🤣


Varför laga direkt när man kan skjuta på det några år 😉

Man skall icke laga det som fungerar, vet du väl 🤓

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Suneland  
#710213
halvproffs skrev:
Suneland skrev:Och såklart var det inte så enkelt, det var motsatt gänga på de nya jag köpt för några år sedan 😤

Fulmek som vanligt så man kan flytta besten iallafall 🤣


Varför laga direkt när man kan skjuta på det några år 😉


Köpte dom bara för att dom var billiga samtidigt som jag köpte en ny kylare till den 👍 jag tror den har fått mer kärlek än många andra traktorer som bara används ett 50-tal timmar om året. Nya oljor, kylare, kylarslangar huvudbromscylindrar osv bara senaste åren 😉

Dygnet har dessutom alldeles för få timmar 😤

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Henrik-  
#710216 Det är mycket nu! Märkte att röjsågen började bli sliten. Var nere med den hos handlarn. Det var både koppling och ny vinkelväxel. Så då fick det bli en ny. Sen körde jag och grabben lite vindfällor i lördags. Grabben körde kranen, och helt plötslig trodde jag att han svängde kran åt fel håll. Det var bara det att kranen gått av i leden ovanför vridhuset. Som tur var hängde den kvar i en liten bit plåt så vi kunde försiktigt lägga kranen på vagnen, Och komma hem. Hade även lovat grannen att köra hem hans ved i veckan. Fick låna traktor och vagn av en snäll granne ikväll hann lasta 4 vedbitar innan jag var emot en slangvinkel och oljan sprutade 🤬 Men imorgon! ny dag nya möjligheter 👍

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#712412 Liten punktering på däcket till skottkärran, borde räcka med en lagningslapp?? 😀 🤣 😉
Small rätt bra i alla fall....


Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Erre  
#712416 Det var en sån där dag idag.
Vinschen började läcka när jag använde den. Och trots väljarventil så fortsatte det att läcka även när jag körde kranen. Så det fick bli hoppa över väljarventil och enbart köra olja till ventilpaketet.

Sen på väg hem så började det pysa ordentligt.
Ut och kolla.
Hål rätt i slitbanan. Men det pyser inte ur fortare än att jag borde hinna hem.
Så full fart på den gamle blå.

Klarade det.


   TS
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Ängagärdet  
#712555 Det syns inte, men långt där inne mellan arbetspump och hydrostatpump sitter en liten uschlig packbox. Den är trasig...

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#712609 Det är vid såna där storskruvningar för ingenting man gärna vill klämma dit dubbla packboxar om det går, vilket dom gott kunnat göra från början om dom ritat mer plats.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

fendt311  
#712613 Nog är väl det typiskt Ängagärdet. Blir själv väldigt irriterad över sådana reparationer. I sär med mycket. För så lite.😥

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Ängagärdet  
#712622 Jag räknar med 4h att riva, och en heldag att få ihop det, åså resan till Rottne med förståss den ser man fram emot lite👍

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

fendt311  
#712720 Det här var intressant på Mercedes bak. Tyckte det lät konstigt när dottern kom hem med den. Men allt uppdagades när sonen skulle byta till sommardäck. Fast skivan och oket har gått 71 000 mil.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JensSkoog  
#712725 Skulle väl gå genom besiktningen om du fäster den med silvertape :D

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

tallen100  
#712729
fendt311 skrev:Det här var intressant på Mercedes bak. Tyckte det lät konstigt när dottern kom hem med den. Men allt uppdagades när sonen skulle byta till sommardäck. Fast skivan och oket har gått 71 000 mil.

JensSkoog skrev:Skulle väl gå genom besiktningen om du fäster den med silvertape :D

Går nog att nita 😉

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Arso  
#713753 Det syns inte på utsidan men här står ett lik:


Small till under fart igår afton, motorn tvärdog och bakhjulen låste sig. Nu går inte motorn runt alls längre 🤮

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Ängagärdet  
#713765 Som jag brukar säga när det gäller atv: Köp vilket märke du vill, men det ska vara Japanskt!

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Ekman  
#713790
Ängagärdet skrev:Som jag brukar säga när det gäller atv: Köp vilket märke du vill, men det ska vara Japanskt!


Har hänt mig samma sak med Kawasaki.
Men den gick ändå sen igen efter att ha fått lite olja och ryck i snöret 😁

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).