Verkstan

Småsvets till ljuddämpare?

270 inlägg 28448 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Williamm  
#712661 Hej!

Vilket pinnfäste är bäst?
Denna?
Bild

Eller någon typ av dessa?
Bild
Den understa tror jag är vanligast.

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Piraboin  
#712662 Den understa för ibland kan man behöva svetsa med stickorna i vinkel då det kan vara brist på utrymme m.m handtagen är en av de få Slitdelarna på en MMA svets

Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Williamm  
#712663 Den översta har två hål, ett 90 och ett 45.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

johan eriksson  
#712665 Personligen gillar jag den övre på min lilla inverter, på min stora så har jag en liknande som de nedre, den är skön då man avlasta handen och inte behöver hålla den i lika hårt grepp, man hänger helt enkelt klykan i tumgreppet.
Ska du köpa den övre så köp originalet, Myking, den funkar bäst och det är ingen större prisskillnad.

Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Klyv Bixby  
#712666 Jag föredrar den översta men båda är lika vanliga. Om det är trång kan man alltid böja pinnen 😉

Avatar Fallback

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Piraboin  
#712667 Jo men de brukar bli glappa med tiden om man fastnar med stickan i materialet och de bränner lite i handtaget jag har bytt ut mitt handtag 1gån redan och då svetsar jag bara vid behov

Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

johan eriksson  
#712694 Som sagt, ska man ha den övre modellen ska man ha originalet, myking, och inget annat. Har kört med det på jobbet länge och hemma på min egen i minst 10år.

Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Williamm  
#712710
johan eriksson skrev:Som sagt, ska man ha den övre modellen ska man ha originalet, myking, och inget annat. Har kört med det på jobbet l[url]änge och hemma på min egen i minst 10år.

Är denna Myking? https://www.kramp.com/shop-se/sv/vp/b%C ... -120028731[/url]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Williamm  
#712717 Vad är bra längd på svetskablar (mma)? Jag vill inta att det är för korta eller för långa (förlorar ström).
Det enda jag vet är att det står att svetsen har 160A.

   TS
Avatar Fallback

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Piraboin  
#712735 3-4m med svetskabel

Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

johan eriksson  
#712740
williamm skrev:
johan eriksson skrev:Som sagt, ska man ha den övre modellen ska man ha originalet, myking, och inget annat. Har kört med det på jobbet l[url]änge och hemma på min egen i minst 10år.

Är denna Myking? https://www.kramp.com/shop-se/sv/vp/b%C ... -120028731[/url]


Nej. Det är GYS.

Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

johan eriksson  
#712742 Här har du den rätta.
https://www.sodermalmsmaskin.se/product ... yking-200a
En bra firma att handla från.
Vet att de ibland städar lite i högen med reservdelar och grejer som blivit över, köpte för ett år eller två sedan kompletta kablar för en bråkdel av nytt när de städade, det började en ny kille där som reparatör/säljare, han hade storstädning där då.
Ring dit och fråga efter Kristian Holst, en båtflykting från kalkatraz som jobbar i Stockholm. Han kan ge dig många bra tips vad det gäller svetsning. Han är hemma på ön ibland med, så han kanske kan ge dig lite handfasta råd med.

Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Williamm  
#712758
johan eriksson skrev:Här har du den rätta.
https://www.sodermalmsmaskin.se/product ... yking-200a
En bra firma att handla från.
Vet att de ibland städar lite i högen med reservdelar och grejer som blivit över, köpte för ett år eller två sedan kompletta kablar för en bråkdel av nytt när de städade, det började en ny kille där som reparatör/säljare, han hade storstädning där då.
Ring dit och fråga efter Kristian Holst, en båtflykting från kalkatraz som jobbar i Stockholm. Han kan ge dig många bra tips vad det gäller svetsning. Han är hemma på ön ibland med, så han kanske kan ge dig lite handfasta råd med.


Tack!
Med kalkatraz, menar du då gotland?
Det fanns bra kablar och sett där. Men jag vill helst köpa på pettersons i havdhem som har kramp.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

johan eriksson  
#712760 Jepp, menar Gotland.
Ligger ett sett med klyka och jordklämma på tradera nu som går ut i eftermiddag, bra grejer till bra pris.



De svetsrelaterade prylarna som Kramp säljer är inte mycket att jubla över tyvärr.

Användarvisningsbild

Re: Småsvets till ljuddämpare?

Williamm  
#712762 Tack!
johan eriksson skrev:De svetsrelaterade prylarna som Kramp säljer är inte mycket att jubla över tyvärr.

Bra att veta.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).