Öppna kategorin

Såtabell Stegsted 2,5m

61 inlägg 40088 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Såtabell Stegsted 2,5m

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#628248
Göt skrev:kanske borr står för det engelska drill som också kan betyda såmaskin :-b


Mm, Google översätter från rumänska till engelska (table) och därefter till svenska (bord). Säkert samma med borr/drill?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Såtabell Stegsted 2,5m

Cubanezu  
#628399
Nyborg skrev:???

Tabel semințe STEGSTED 3M 25R.
Este necesar. Vă mulțumesc.

Användarvisningsbild

Re: Såtabell Stegsted 2,5m

Cubanezu  
#628401
Amatörhuggare 62 skrev:Här kommer lite info om växellådan

Vă rog tabel semințe puteți trimite?

Användarvisningsbild

Re: Såtabell Stegsted 2,5m

Sjöbonden  
#710122 Hej, har precis köpt en Stegsted 2,5m och har tyvärr ingen provlåda. Har ni något förslag på hur man skall gå tillväga för att göra ett utmatningsprov ändå?

Tack för alla bilder och instruktion i tråden.

Användarvisningsbild

Re: Såtabell Stegsted 2,5m

JohannesG  
#710123 Det viktiga är ju just att fånga upp utsädet för att kunna väga detta, lådans exakta utformning har mindre betydelse. Du kan ju snickra till en låda av plyfa som passar bra. Eller ställa en 10-15st glasslådor på en bräda.

Användarvisningsbild

Re: Såtabell Stegsted 2,5m

Bert1  
#710170 En pressening på marken/golvet har jag kört med

Användarvisningsbild

Re: Såtabell Stegsted 2,5m

MatsHalling  
#712142
JohannesG skrev:Nu kom jag på hur jag kan ladda upp den stora bilden, bara att göra en PDF av den. TS har redan löst sina problem, men det kan ju komma någon senare som har användning av den.





Även jag saknar såtabellen tll min stegstedt, CLN 21 r. Kan du skicka bilder vore det toppen. MatsHalling

Användarvisningsbild

Re: Såtabell Stegsted 2,5m

JohannesG  
#712144
MatsHalling skrev:
JohannesG skrev:Nu kom jag på hur jag kan ladda upp den stora bilden, bara att göra en PDF av den. TS har redan löst sina problem, men det kan ju komma någon senare som har användning av den.





Även jag saknar såtabellen tll min stegstedt, CLN 21 r. Kan du skicka bilder vore det toppen. MatsHalling

Du kan ladda ner den direkt från inlägget du citerade.

Användarvisningsbild

Re: Såtabell Stegsted 2,5m

dammbreget  
#712658
Amatörhuggare 62 skrev:här är en såtabell

Hej såg här att du har en såtabell till stegstedt 2,5 m, har du kvar bilderna i så fall om du kan skicka dom till mig det vore bra
mvh

Användarvisningsbild

Re: Såtabell Stegsted 2,5m

dammbreget  
#712660
Larix skrev:Hej Amatörhuggare 62 !
Jättestort tack för de fina bilderna från instruktionsboken (kanonkvalitet). Finns det möjlighet så skulle jag vara intresserad av att kopiera/fota fler/hela instruktionsboken. Hade varit bra om jag kunde komma i kontakt med dig så att jag kan ersätta dig för detta arbete.

Hej Larix såg här att du har fått såtabell till stegsted 2,5 m. undrar om du har kvar bilderna i så fall kan du skick dom till mig, hör av dig om du vill ha min mailadress
mvh Dammberget

Avatar Fallback

Re: Såtabell Stegsted 2,5m

Solan  
#722374 Hej
Jag har en äldre modell av stegsted 2,4 m med 19 släp billar. Jag behöver hjälp med såtabell och hur många varv man ska snurra för att göra ett utmatningprov. Jag bifogar bilder om det är någon som känner igen den.
Hälsningar Anders

Användarvisningsbild

Re: Såtabell Stegsted 2,5m

Christian Hult  
#756757
Amatörhuggare 62 skrev:Här kommer lite info om växellådan

Hej har läst lite I flödet. Om stegsted ni har skrivit det är ingen som råkar ha en såtabell för en 2m 17r typ 15. Tacksam för svar.

Användarvisningsbild

Re: Såtabell Stegsted 2,5m

daniel_eriksson  
#802511 Hej,

Har också en Stegsted 2,5m / Drabant 250M 21R, står det något i manualen om inställningarna för frölådan, den man har vallfrön i?

Mvh
/Daniel

Användarvisningsbild

Re: Såtabell Stegsted 2,5m

Larix  
#802548 Hej Daniel,
Skall kolla om där står något.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Såtabell Stegsted 2,5m

Krillian  
#802599 Hej! Jag började använda en Drabant 21R 2.5 meters i helgen och hittade instruktionsboken. Jag lägger upp en bild på sidan om frösåapparaten.

Observera att det bara är ungefärliga siffror. Boken rekommenderar alltid vridprov på gräsfrö.

Hälsningar Kristian

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).