Traktorer och processorer

Topplockspackning valmet 6200

12 inlägg 3550 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Topplockspackning valmet 6200

OscarSkogen  
#710967 Hej, ska byta topplockspackningen på vår 6200 -97 och undrar om man ska typ lägga något packningsklister emellan eller liknande? Om ja, har du förslag på vilken typ och märke?

Sen undrar jag också om det finns något dragningsschema, med ordning och vridmoment för motorn.

Tack på förhand.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Topplockspackning valmet 6200

Benny Nilsson  
#711000 Det absolut första du behöver är en bra verkstadshandbok. Där står alla moment, toleranser, åtdragningsföljder mm. Man mäter bla foderhöjder för att se att inte fodrena sjunkit när man ändå har av toppen då det påverkar klämkraft mm.

Avatar Fallback

Re: Topplockspackning valmet 6200

ÅsaNisse  
#711003 Absolut inget kladd på en toppackning

Användarvisningsbild

Re: Topplockspackning valmet 6200

Fredi  
#711033 Kommer jag rätt ihåg utantill är det 80 Nm + 90°+90° Spänn innifrån utåt turvis åt bägge håll. Och köp packning från Agco/Lantmännen så behöver du inte efterdra locket. Kanske tillbehörspackningar även är mångdubbel plåtpackning med så efterspänning ej behövs, vet inte?

Avatar Fallback

Re: Topplockspackning valmet 6200

OscarSkogen  
#711797
Fredi skrev:Kommer jag rätt ihåg utantill är det 80 Nm + 90°+90° Spänn innifrån utåt turvis åt bägge håll. Och köp packning från Agco/Lantmännen så behöver du inte efterdra locket. Kanske tillbehörspackningar även är mångdubbel plåtpackning med så efterspänning ej behövs, vet inte?



Köpte en från Olssons så får hoppas det är bra skit. Inte öppnat den ännu

   TS
Avatar Fallback

Re: Topplockspackning valmet 6200

H-P  
#712778 Jag hade lämnat toppen på planing för att vara på säkra sidan, tråkigt om man skall göra om arbetet igen.

Avatar Fallback

Re: Topplockspackning valmet 6200

OscarSkogen  
#713084
Fredi skrev:Kommer jag rätt ihåg utantill är det 80 Nm + 90°+90° Spänn innifrån utåt turvis åt bägge håll. Och köp packning från Agco/Lantmännen så behöver du inte efterdra locket. Kanske tillbehörspackningar även är mångdubbel plåtpackning med så efterspänning ej behövs, vet inte?


Med 90° menar man då att dra åt ett kvarts varv extra?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Topplockspackning valmet 6200

Bert1  
#713127 Precis.Och som det står skall du göra det två gånger
Först drar du alla skruvar 80nm sen börjar du om och drar alla 90 grader sen börjar du om igen och drar alla skruvar 90grader

Avatar Fallback

Re: Topplockspackning valmet 6200

OscarSkogen  
#713130
Bert1 skrev:Precis.Och som det står skall du göra det två gånger
Först drar du alla skruvar 80nm sen börjar du om och drar alla 90 grader sen börjar du om igen och drar alla skruvar 90grader


Bra då har jag fattat rätt. Ska ta och byta i veckan är tanken. Du råkar inte veta vilket moment ventilkåpan ska dras åt med?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Topplockspackning valmet 6200

Kse  
#713142 Vad sitter det för motor i den?

Avatar Fallback

Re: Topplockspackning valmet 6200

snurra  
#713143 @ OscarSkogenDu råkar inte veta vilket moment ventilkåpan ska dras åt med?[/quote]

Hittar inget moment på kåpan, efter behag som Melker sa!

Användarvisningsbild

Re: Topplockspackning valmet 6200

Bert1  
#713157 Man brukar känna när det blir lagom

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).