Traktorer och processorer

Hur är skogsdrag konstruerade?

22 inlägg 13050 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hur är skogsdrag konstruerade?

JohannesG  
#552389 Här var en annan modell på skogsdrag, påverkar dock dragarmarna negativt i den bemärkelsen att de ser ut att vara kapade.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hur är skogsdrag konstruerade?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552391
JohannesG skrev:Här var en annan modell på skogsdrag, påverkar dock dragarmarna negativt i den bemärkelsen att de ser ut att vara kapade.

Verkar vara nära till marken på de draget :d

Användarvisningsbild

Re: Hur är skogsdrag konstruerade?

JohannesG  
#552419
gnisten83 skrev:Verkar vara nära till marken på de draget :d

Eller så har marken tillfälligt kommit väldigt nära.

Användarvisningsbild

Re: Hur är skogsdrag konstruerade?

Seb macahan  
#552527 Kan bara tillägga att "skogsdrag" har sina fördelar. Har Falcon skogsdrag på min, och jag vill inte vara utan det. De två största fördelarna är ju markfrigång som blir radikalt mycket bättre, samt att de är dubbelverkande så man kan alltid lyfta hela traktor och vagn. Har bara använt detta 1 gång i fält än så länge, men då var det bra. Nackdelen då, man blir av med utskjutbar Hitch om man hade det innan.

Användarvisningsbild

Re: Hur är skogsdrag konstruerade?

källshult  
#552707
kolla ca 5 minuter in i filmen där använder dom draget att lyfta traktorn. har sett en demo där dom körde med en lambogini traktor med ett typ falcon drag och lyfta upp traktorn . kom ihåg att frigångshöjden inte var så mycket på den traktorn han had 34 tum hjul enligt den föraren har det hjälpt honom många gånger när man hänger sig på stubbar och stenar

Användarvisningsbild

Re: Hur är skogsdrag konstruerade?

JohannesG  
#710963 Här har vi ytterligare en annan variant av skogsdrag. Den borde ju dessutom bli glappfri, om den hålls efter och smörjs vill säga. Passar dock dåligt ihop med övriga redskap. Skulle ju gå att bygga vidare på lantbruksdraget, men då brukar frigångshöjden bli begränsad.

Avatar Fallback

Re: Hur är skogsdrag konstruerade?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#710975 Ser ut ge stora styrutslag men de hänger långt bakom en normal hitchkrok så framänden blir lätt med lite tryck på draget

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).