Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 680053 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Järnoxen  
#707345 Nej, så farligt var det inte utan bara ett ytligt sår och lite blod. Det är inte första gången jag skurit mig på en yxa i den hammaröglan.
Yxan är jag helnöjd med än så länge, om man bortser från det fula hacket som uppstod när någon högg i sten, jag skulle gärna ta ett snack med den som gjorde det...

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#707348 Inte bara en fin yxa, en av dom få verkligt
bra yxar man får idag :-bd
Och lite blod är ju bara invigning :D

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#707372
Järnoxen skrev:Nu får jag väl skriva på det här forumet för första gången, jag har väntat på ett bra tillfälle och vilken tråd är väl bättre att börja i än den här (som förövrigt är min favorit att läsa :D )?

Till saken, i julas fick jag en stor skogsyxa från Gränsfors bruk i julklapp och idag var det dags att inviga den på riktigt med lite blod på skaftet.
Jag hade yxan (utan eggskydd) i hammaröglan på mina hantverkarbyxor när jag gick i skogen och råkade komma åt yxeggen.
Jag är stolt ägare till byns (troligtvis) vassaste yxa, så ni kan ju gissa vad som hände... ^#(^
1617124343_win_20210330_18_56_36_pro_(2).jpg

Välkommen. Kul att du börjat skriva. 😁👍

Men allvarligt. Hoppas att det inte tog för illa.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Boman  
#708685 Och den här skulle vara okrossbar! En vanlig dag på skrotfrag klippte gjutjärn och så pang!

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#708687 Det var då ändå bra att den var mellan dig och biten
som kom flygande, @Boman. Då gjorde den sitt jobb :-bd

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

johan eriksson  
#708693 Klarar sig kalsongerna?

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

BM Buster  
#708695 Självklart, dom är ju skottsäkra! 😱

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

alias  
#708700
Boman skrev:Och den här skulle vara okrossbar! En vanlig dag på skrotfrag klippte gjutjärn och så pang!


Så länge föraren förblir okrossad så får man nog påstå att den gjort sitt jobb ändå!

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Boman  
#708707 Ja kalsongerna klarade sig fick skärsår på händerna. Har beställt galler till den nya maskinen som kommer i juni. Och även pansarglas. Trökigt att lägga ut 19000+m på en maskin som ska bytas
ut. Kan säga att det var ganska besvärligt att köra med den rutan idag solen speglar sig och så skymmer skadan sikten väldigt mycket.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

johan eriksson  
#708904 Faan!
Kom lite fel vid infarten till campingen, och där stack ut en liten bit gängstång.
Nåväl, vagnen är helförsäkrad så man får väl hoppas det löser sig någorlunda smidigt.


Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Boman  
#708937 Annars får du köpa ett snyggt klistermärken och sätta där 😉

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Fixaren1  
#709917 Har kapat ved hela dagen. Jag travar runtom och låter ligga fritt i mitten. Jag lägger veden tätt framför vedboden så att det ska vara nära att hiva in. Nu såg jag att åkgräsklipparen var parkerad därinne. Den kommer inte ut.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

svampbob  
#709926
Fixaren1 skrev:Har kapat ved hela dagen. Jag travar runtom och låter ligga fritt i mitten. Jag lägger veden tätt framför vedboden så att det ska vara nära att hiva in. Nu såg jag att åkgräsklipparen var parkerad därinne. Den kommer inte ut.


Det är bara att fixa en dörr på baksidan av vedboden.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#709931 Erre - Fadäser (hur dum får man bli?)

Denna tråden får mig alltid att tänka på detta. 😂😂
Är ett tag sen nu.
Borde va preskriberat.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

johan eriksson  
#709933 🤣 🤣

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).