Öppna kategorin

Skogforskdagarna 2021

3 inlägg 1395 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogforskdagarna 2021

rejser  
#709314 Idag drar ju skogforskdagarna igång.

Vilka här är det som kommer att titta och är det något särskilt under veckan som ni ser fram emot?

Idag avhandlas
* Konsumenter, deras behov och produkter från skogen
* Effektivitet i skogsbruket - en möjliggörande nödvändighet
* Skogens samhällsnyttor
* Kunskap, fakta och värderingar

Diskussioner och föreläsningar.
Ser själv fram emot egentligen alla delarna utan effektiviteten (inte för att jag inte tycker om effektivitet utan för mig är de andra delarna viktigare)



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogforskdagarna 2021

skogshare  
#709351
rejser skrev:Idag drar ju skogforskdagarna igång.

Vilka här är det som kommer att titta och är det något särskilt under veckan som ni ser fram emot?

Idag avhandlas
* Konsumenter, deras behov och produkter från skogen
* Effektivitet i skogsbruket - en möjliggörande nödvändighet
* Skogens samhällsnyttor
* Kunskap, fakta och värderingar

Diskussioner och föreläsningar.
Ser själv fram emot egentligen alla delarna utan effektiviteten (inte för att jag inte tycker om effektivitet utan för mig är de andra delarna viktigare)


@rejser, dela gärna med dig av vad du får höra!

Användarvisningsbild

Re: Skogforskdagarna 2021

rejser  
#711179 Kom plötsligt på att jag startade denna tråden. Ungefär som att jag kom ihåg att det var skogforskdagarna.

Nu är ju jag en nörd som gillar att läsa på saker men det jag fick med mig från denna veckan var...
För vem var detta? Vem är målgruppen? Jag satt och funderade om och om igen vem är detta sammansatt för.

Det var inte så grundläggande att det funkar för helt oinsatta, men på tok för grundläggande för insatta.
Skulle kunna tänka mig att någon på t.ex. ett större bolag som södra som inte riktigt är i kontakt med skogssverige och som vill få lite insyn vad skogen innebär. T.ex. en ekonom. Vet vad företaget gör ungefär men inte i detalj, men hur funkar allt utanför företaget i stora drag?

Det var en bred vecka, men tämligen "stressad". Korta anförande av alla områden vilket jag tror är en bidragande orsak till att det var svårt att förstå vilka den var för.

Det finns inspelat. Är det någon som fick med sig något speciellt från veckan så skriv här.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).