Arbetskläder för skogen

STIHL X-FIT

44 inlägg 26307 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

STIHL X-FIT

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68424 Har skaffat stihls nya kläder x-fit ! verkar riktigt lovande! står emot blöta väldigt bra, dessutom är dom gjorda i nått material så att skit å spån mm inte fastnar lika lätt som på dom förra! påminner lite om bävernylon men med stretch! :grin: jag har L på mina andra stihlbyxor, och så även på dessa, men får nog skaffa XL nu till vintern om jag ska kunna ha långkalsingar,XL blir nog kanske lite långa i benen men det får jag ta! för dom sitter slimmade som tusan,vilket förvisso är vitsen med dessa! får ha L som sommarbyxor! bra med ventilationsöppningar o fickor! får återkomma när jag testat dom mer! :mrgreen:



   TS
Avatar Fallback

Re: STIHL X-FIT

Ivarsson135  
#68451 Dem verkar vara bra.
Vad kostar byxor och blus?

Användarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68570 Har inte fått nån faktura än! så jag vet inte exakt......men att dom är dyra kan du skriva upp!! hur som helst så är det kanonkläder och jag har redan beställt en omgång till :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT

Skogshuggarn  
#68639 Har inte katalogen förhanda, men visst är det någon form av "huggarblus" + sågbyxor?.

Gillar inte att de har börjat med orange på brallorna (se även röjstställ)
Fruktansvärt opraktiskt!, så jag har shoppat på mig 2 par av den "äldre" modellen (svart/grå).

Användarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68643 Jo, det är huggarblus och sågskyddsbyxor! att det är orange på byxorna är väl både bra och dåligt!! det är ju bra att synas så bra som möjligt! det värsta är väl att frugan ser var du kliat dig under dagen!!! hehehe :lol: tur att dom inte är orange bak på röven då!!! :mrgreen: bra att stihl fått till rejäl lyskraft på sin orangefärg dessutom kommer dessa att hålla betydligt bättre än comfortbyxorna! sen kan man dra åt byxorna nertill + att det är en "krok" att fästa runt skosnöret på kängorna så att byxorna inte åker upp när man är i bökig terräng å klampar!! :grin: sen verkar det som att det är "förböjda knän" på dom, samma som jag sett på en del jaktbyxor mm! om ni funderar på att köpa dessa byxor så tänk på att dom här ger inte med sig på samma sätt som tex comfortbyxan gör efter en tvätt tex eller när dom var nya!

hej hopp!!

PS: X-FIT kläderna finns inte med i stihls katalog så vitt jag vet!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT

Skogshuggarn  
#68811 Måste man gå omkring och klia sig i r-va hela dagarna?, så är det kanske bättre att satsas pengarna på ett läkarbesök istället. :???: :lol: :???:

Användarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69097 Jag är också väldigt nyfiken på dessa. Men frågan är om de är värda sitt pris. Comfort kostar väll ca (byxorna) 2300 och x-fit en tusenlapp till. Undra om de är så mycket bättre??
Här omkring där jag bor finns det flera mindra återförsäljare av Stihl men de är alla små så ingen har "hela" sortimentet utan har bara reklam för x-fit. Jag måste känna och klämma på grejerna innan jag köper...

Martin

Användarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT

Skogshuggarn  
#69397 Samma här Ekhaga,,,, jag vill oxå klämma/känna och prova kläderna så att de passar precis när man hamnar på dyl pengar, men oftast har de bara hemma ett par "demoställ" som aldrig är i rätt strl.
Det ska alltså beställas och jävlas fram å tebax om strl inte passar, men kläderna är helt klart värt besväret.

Åtminstonde merparten av Comfortserien.

Ska bli kul med ett utlåtande från Huggarn, trots en föraning om att den blir väldigt partisk och "märkestrogen",,,,, :wink: :grin:

Användarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70929 Jag lyckades få min handlare att ta hem ett par och så nu skall jag dit och prova... risken finns väll att det blir ett dyrt test...

Men jag behöver verkligen en ny blus. Jag har två gamla. En från 1998 (jag menar hur många kläder har du som är 11 år gamla?) som där är hål på ärmarna och målarfärgfläckar över allt. Den andra (2001 års model) är också väldigt sliten och stor som ett hus. Det funkar inte när man skall klättra - man ser inte selen och karbinerna på den. Dessutom passar den inte i färg till byxorna. Sen vill jag ha tryck på min blus och det sätter man ju inte på en gammal blus. Och om jag nu ändå skall köpa så är det väll bäst att köpa det som jag vet att jag kommer att trivas med och använda. Eller hur??

Ursäkta, men jag bara finslipar argumenten tills min fru ifrågasätter varför jag köper en "tröja" för över 3000 kr.

Martin

Användarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70935 Glöm inte bort Pfanners kläder med stretch!

Finns på skogma och www.skogsklader.se!

Har själv ett gladiatorställ som är helt super.

Vesslan

Användarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71199 Det som jag tycker är problem är att det finns inte en butik (inte nära mig i alla fall) som både har pfanners olika modeller i olika storlekar och stihls dito och husqvarnas dito, så att man kan testa dem och känna vilka som sitter bäst. Det samma gäller kängor. De skogsmänniskor jag känner har nästan alla Husqvarnas kängor. Varför? Jo, för att det är de som finns i de butiker vi handlar. Inte för att de är bäst. Vi har inte fått möjlighet att testa och då går man i tron att detta är det bästa som finns.

Martin

Användarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71222 Tja du har en poäng i det du skriver!

MEN det går ju att beställa hem, prova och skicka tillbaka. Mycket av den onlineshopping som sker idag funkar på det viset!

Visst ska man stödja sina lokala butiker men min affär har fått sälja motorsågar o röjsågar så de misstycker nog inte för att jag
köper ett par nya huggarbrallor någon annan stans :)

Tror också att det kan vara rädslan för att köpa något som ingen annan har !!

Men någon måste ju vara först med det bästa !!!!

Cheers Vesslan

Användarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71224 Jo, håller med. Men jag tycker det är bökigt att beställa hem och sen skicka tillbaka. Jag menar du får ett par byxor testar dem och så känns det lite för stora men inte så mycket. Så jag skickar tillbaka dem och får en storlek mindre tillbaka 10 dagar senare. Då testar jag dem och de känns lite för små... bar lite men ändå... och hur var det nu de andra kändes...

Ja, det är kanske bara jag som har beslutsångest men det är ju mycket pengar dessa kläder kostar.

Martin

Avatar Fallback

Re: STIHL X-FIT

zeldan  
#72091 Stihls nya X-Fit är nog det bästa jag har haft i skogen. Jag har haft de i ca 3 veckor nu de fungera alldeles utmärkt, man märker inte av att man har ett par skyddsbyxor på sig. denna tid har ju inte varit någon torrperiod precis så vätan har inte varit något problem.

<zeldan

Användarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72105
zeldan skrev:Stihls nya X-Fit är nog det bästa jag har haft i skogen. Jag har haft de i ca 3 veckor nu de fungera alldeles utmärkt, man märker inte av att man har ett par skyddsbyxor på sig. denna tid har ju inte varit någon torrperiod precis så vätan har inte varit något problem.

<zeldan



Kan inte annat än att hålla med! :surp: står emot väta bra som sagt! fick lov att beställa en storlek större än på comfort brallorna! blusen har bra fickor...två bröstfickor på höger sida, en utvändig å en invändig, på vänster bröst finns det en liten vattentät ficka invändigt, en armficka på vänster + fickan på ryggen! jag ä helnöjd! :grin:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).