Skördare

Timberjack 870A hydrauliktrassel!

20 inlägg 5596 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Timberjack 870A hydrauliktrassel!

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#708329 Är bara ls som ska va ikryssad
Annars kan du som sista utväg testa med ett annat aggregat typ 742
Absolut sista så kan man ta tjuvström från mata fram,mata back och såg och koppla ihop dom 3 med högtryckledningen,men sätt en diod emellan på alla 3

Användarvisningsbild

Re: Timberjack 870A hydrauliktrassel!

Tompiwompi  
#708625 Var förbi maskinen som hastigast idag och konstaterade att LS är markerat och har även provat att köra med ett 752 i datorn utan något positivt resultat..
Men klämmer man på lite utskjut då blir det klipp i grejerna oavsett aggregat ”installerat”.

Det är ingen mer inställning som man bommar eller så?
Tänkte jag skulle grotta ner mig lite mer vid ett bättre tillfälle.

Koppom har iallafall möjlighet att felsöka och antagligen laga MCM eller utbytes, men ska klura lite till innan jag gör slag i saken.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Timberjack 870A hydrauliktrassel!

martin-k  
#708645 Ring och prata med Kalle på jaco maskinservice han är bra på gamla timberjack maskiner.

Avatar Fallback

Re: Timberjack 870A hydrauliktrassel!

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#708702 Kolla kontakten där det går ut från databoxen till påställningsventilen ifall det är nåt knas med stiftet
Som jag förstod så är påställningsventilen för högtryck ok och när du trycker mata fram så ska han sända ut en plus till påställningsventilen
På 300 då kan man välja att inte ställa på fullt tryck när man kapar under en viss dimension men jag tror inte det var så på 3000 utan han ska dra på fullt direkt oavsett dimension

Användarvisningsbild

Re: Timberjack 870A hydrauliktrassel!

Tompiwompi  
#708941
Simba skrev:Kolla kontakten där det går ut från databoxen till påställningsventilen ifall det är nåt knas med stiftet
Som jag förstod så är påställningsventilen för högtryck ok och när du trycker mata fram så ska han sända ut en plus till påställningsventilen
På 300 då kan man välja att inte ställa på fullt tryck när man kapar under en viss dimension men jag tror inte det var så på 3000 utan han ska dra på fullt direkt oavsett dimension


Ja visst måste det vara något med kontakten, jag kanske var lite otydlig i min förklaring tidigare för vi har ju testat lägga på 24v på stift 3 och 4 på kontakt m10 det är ju en av typ 3 hirschman på mcm, ut till ventilen och då lägger ju traktorn på ”rätt” tryck direkt tills strömmen tas bort så ventilen och signalen dit känns ju fungerande.
Har fått info om att det ska vara ett vanligt förekommande att kontakten bränns på mcm, men datorn ska lämnas in under nästa vecka för felsökning.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).