Skogsnyheter

Rättegången mot Karl Hedin börjar

71 inlägg 20887 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#705959
Orsa skrev:Karl Hedin ogillar varg- och vargpolitiken vilket han sannolikt delar med en god majoritet av jägare, många landsbygdsbor och andra med, för den delen. Det är ju en statsstödd reklamkampanj för vargens vida etablering i landet, ett djur som det går hur bra som helst att vara utan. Den ställer till bråk och rädsla, jagar och dödar byten på ett naturligt, barbariskt sätt och finns hur mycket som helst av i de stora ödemarkerna i norra tempererade zonen.
Ni ska se att när forskningen har tagit fram en grottlejon och grottbjörn mha gammalt DNA så kommer Naturvårdsverket vilja återetablera dem i bondskogarna också. För dom har ju också funnits här utbrett.

Förhoppningsvis kan väl lite fakta hindra Naturvårdsverket. Grottbjörnen dog ut för 24000 år sedan när hela Sverige fortfarande var täckt av tjock is och när grottlejonet dog ut för ca 12000 år sedan var det ju bara Götaland som var isfritt, så ni i Norrland klarar er nog från utplanterade grottlejon 😀

Elmia
Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#705971 Har du funderat på hur det såg ut före isläggningen då? Det kanske bodde några grottlejon i Jämtland.
Det brukar ju alltid finnas ett skäl när det gäller att återställa till dåtid bland outbildade skattproducenter i Robinsonvildmarken. Det ska ju döva miljösamveten på vänsterhalvan. Hela myndigheter som ska organisera hela världen med skatter och bidrag och som vet hur andra borde tycka och ha det.
Vi är ju mitt i ett skenande 50-årsprojekt med vargpopulism, barnprogram och Kolmården för att återinföra en toppredator som orsakar så otroligt med rädsla och hat bland de som ska leva med djuret i vardagen. Vi får se hur det låter nu när vargen hamnar bland större väljargrupper.

Användarvisningsbild

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#708909 Åklagaren ger sig inte https://amp-svt-se.cdn.ampproject.org/v ... karl-hedin
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#708925 Det lär väl inte vara rök utan eld men den bevisföring som skett i TR tycks ju vara för tunn. Vidare har ju åklageriet visat sej vilja åberopa åsiktsstraff vilket TR markerat tydligt mot. Att det kommit dit att en sådan markering sker mot en åklagare i en svensk domstol, ett övergrepp i en grundlagsskyddad zon är skrämmande på riktigt. Sammantaget sänds ju signaler ut från denna rättsskipning som nu skapar ett haveri gällande många människors syn på samhällskontraktet mellan statsmakt och landsbygdsbefolkning. I synnerhet som åklagaren överklagar.
Det jag förstått är att sittande regeringen och dess myndigheter obstruerar Riksdagsbeslutet om vargstammens numerär. Samtidigt visas oerhörd maktfullkomlighet för att skrämma, trakassera och med övervåld ”hantera” och ”lära upp” människor som stör, tycker eller säger fel om det eviga vänstervargprojektet.
Många i bygderna ser samtidigt hur en hovrätt nyss sänkte straffet för en fälld jaktsabotör som inte endast gjort en engångsföreteelse.

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

Hugin  
#708929 Var går gränsen för en statligt anställd och avlönad person att driva en egen agenda utan offentlig kontroll och regelsystem? Åklagare L. M. kan, utan regelverk som hindrar, driva ett egenintresse som innebär varje avsaknad av förståelse för att "det är inte accepterat", "det är förlorat" det är dött", "meningslöst", "löjeväckande för rättssystemet" mm mm!
Han har uppenbarligen en högst egen politisk agenda, sannolikt kombinerad med avsky för att acceptera en motgång, som visar att han inte har rätt.
Hur kan vi ha byggt upp ett system inom rättsskipningen, som tiilåter befattningshavare inom systemet att agera utan rimligt styrande regelverk - vilket helt öppnar för att agera efter egen agenda? Allt detta, ersatt med offentliga skattefinansierade medel!

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

isteskog  
#708935 Här är en länk om tjänstemannaansvaret: https://lawline.se/answers/nar-togs-tja ... varet-bort

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

Bosse1  
#730986 Karl Hedin tar tillbaka sina jaktvapen.

https://www.jaktjournalen.se/har-hamtar ... olishuset/

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

Danskar´n  
#731002
Hugin skrev:Var går gränsen för en statligt anställd och avlönad person att driva en egen agenda utan offentlig kontroll och regelsystem? Åklagare L. M. kan, utan regelverk som hindrar, driva ett egenintresse som innebär varje avsaknad av förståelse för att "det är inte accepterat", "det är förlorat" det är dött", "meningslöst", "löjeväckande för rättssystemet" mm mm!
Han har uppenbarligen en högst egen politisk agenda, sannolikt kombinerad med avsky för att acceptera en motgång, som visar att han inte har rätt.
Hur kan vi ha byggt upp ett system inom rättsskipningen, som tiilåter befattningshavare inom systemet att agera utan rimligt styrande regelverk - vilket helt öppnar för att agera efter egen agenda? Allt detta, ersatt med offentliga skattefinansierade medel!

Jag följer inte så mycket med i hela denna fåniga debatt om varg/icke varg, eftersom jag faktisk inte bryr mig. I precis denna fråga, vet jag med stor säkerhet att om någon varg hotar/attackerar/skadar mig eller de mina, så blir den dödat ögonblicklig eller så fort det går, med alla till rådighet havande medel - oavsett licens/tillstånd, eller inte! Aklagares eller andra idiotiska "instansers" åsiktar om detta får ingen betydelse! Vargen kan få leva i våra reservater/naturparkar, men dom har inget att göra i kulturlandskaper där människor eller boskap lever!

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

surjämten  
#731094 Visst bryr du väl dig Danskar´n

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

Danskar´n  
#731119
surjämten skrev:Visst bryr du väl dig Danskar´n


Tyst nu...Tänk om jag avslöjats... 😇 🤣

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#737698 Karl Hedin i dagens söndagsintervju
https://sverigesradio.se/avsnitt/karl-hedin

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).