Traktorer och processorer

Hydraularmarna på Valmet 705 ur funktion

9 inlägg 2738 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hydraularmarna på Valmet 705 ur funktion

Crillelindgren  
#708706 Lyckas inte komma underfund med vad det är för fel på våran Valmet 705 1985. Kan inte ställa av skogskärran då hydraularmarna inte fungerar. Dom funkade när traktorn köptes i höstas. Lastaren plockades av i början av året, kan kanske ha med det att göra när jag skruvade bort alla slangar till lastaren? Kraftuttaget fungerar. Några idéer?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Hydraularmarna på Valmet 705 ur funktion

MrOlsson  
#708715 Har du olja till yttre uttagen bak?
Hur gjorde du när du tog bort lastaren?
Tänkte så du inte kopplat så att oljan bara går runt.

Användarvisningsbild

Re: Hydraularmarna på Valmet 705 ur funktion

Crillelindgren  
#708716 Skruvade av slangarna till lastaren o pluggade dom 2 uttagen. Minnet sviker. Det är inte omöjligt att det går runt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydraularmarna på Valmet 705 ur funktion

MrOlsson  
#708722 Pluggade du båda är det nog det som är felet. Har för mig oljan brukar gå till lastaren via serienippen i lastarventilen.
Du skulle nog behöva koppla ihop dom du pluggade istället för att få oljan till lyften.

Användarvisningsbild

Re: Hydraularmarna på Valmet 705 ur funktion

MrOlsson  
#708723 Hittade en bild också.

Användarvisningsbild

Re: Hydraularmarna på Valmet 705 ur funktion

Fredi  
#708725 Har du pluggat slangarna som varit till frontlastaren så kan inte armarna fungera, oljan går via lastarens bord

Användarvisningsbild

Re: Hydraularmarna på Valmet 705 ur funktion

Crillelindgren  
#708726 Tack! Precis så jag gjort. Ska pressa slang imon.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraularmarna på Valmet 705 ur funktion

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#708790 Har du pluggat slangen vid 11 ?
Då borde traktorn gått tungt efteråt då all olja passerar serienippeln när inga hydraluttag används.
Då måste all olja gå genom överströmmaren med fullt tryck...

Användarvisningsbild

Re: Hydraularmarna på Valmet 705 ur funktion

Daniel9303  
#709260 Vet ej om detta hjälper! Men grannens 705a sluta lyftarmarna fungera på. Visade sig efter lite funderande. att en "styrgaffel" (eller vad man ska säga) i bakaxeln hade hoppat ur led så va bara att trixa tillbaka den så funkade det igen 👍

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).