Bilar

eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

15 inlägg 4244 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

nilsszzon  
#708182 ska eftermontera dragkrok på min ena bil och tänkte kolla med er som redan har gjort detta eller ngn i er närhet gjort.
dvs gärna egen erfarenhet av hemsidan / säljaren.

har googlat på de vanliga lite större och verkar vara fifty fifty i nöjda kundomdömen så nu provar jag här =)



   TS
Användarvisningsbild

Re: eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

Erre  
#708189 Köpt härifrån ett par gånger. Å inga problem hittills

https://www.bilenochjag.se/dragkrokar/? ... r0QAvD_BwE

Användarvisningsbild

Re: eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

onceagain  
#708190 Kommer inte helt säkert ihåg det var fem sex år sedan men har för mig att det var dragkroksexperten,köpte och monterade själv, hur som helst så har jag bara ett tips om du skall ha en demonterbar så välj fabrikat westfalia bästa kroken kräver minimalt med underhåll , en smörjning av mekanism och lås innan vintern är det enda som behövs/ Michael

Användarvisningsbild

Re: eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

Erre  
#708192 Köp en fast å slipp en massa krabb.

Avatar Fallback

Re: eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

jannee  
#708194 Eftermontera en dragkrok är enkelt, värre kan det bli med elen, allt beror på vilken bil och modell du har.
Hört priser på närmare 20 tkr för en eftermontering (verkstadspris)

Användarvisningsbild

Re: eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

Erre  
#708197
jannee skrev:Eftermontera en dragkrok är enkelt, värre kan det bli med elen, allt beror på vilken bil och modell du har.
Hört priser på närmare 20 tkr för en eftermontering (verkstadspris)

Helt enig. Volvo har kablaget förberett. Finns kontaktstycke klart. Men kräver ett besök hos dom för att "låsa" upp det.

Avatar Fallback

Re: eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

nilsszzon  
#708206 får kolla med bilenochjag i veckan , tänkte se om de kan skicka ut manualen först så man ser hur de tänkt med elen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

Stampep  
#708209 Skriv ut vad det är för bil kanske någon här har gjort det?

Avatar Fallback

Re: eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

nilsszzon  
#708210 en vanlig hantverksbuss peugeot expert 2017

   TS
Användarvisningsbild

Re: eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

halvproffs  
#708218
nilsszzon skrev:en vanlig hantverksbuss peugeot expert 2017


Grannen fick stora problem med elen på experten. Flera olika verkstäder innan det löste sig. Kommer dock inte ihåg problemet.

Avatar Fallback

Re: eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

jannee  
#708223 Problemet är nog var och hur du ska montera canbusenheten.
Gäller m.a.o. att det medföljer en TYDLIG beskrivning och EXAKT var och hur du monterar den.
Erre vet säkert om man också måste programmera in detta till bilens dator.

Avatar Fallback

Re: eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

nilsszzon  
#708227 precis vill se hur manualerna ser ut och hur genomtänkt det är med elen.
själva montaget är ju en baggis då bilarna är förberedda för dragkrok
vet att peugeout programmerar för 500kr om det visar sig att det kommer behövas så det kan jag väl leva med , men tänkte mest se var man får minst huvudbry att handla ifrån =)

   TS
Avatar Fallback

Re: eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

TreeSwede  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#710383 Vill höja ett varningens finger för Rameder.se!
Beställde där för drygt 2 veckor sedan men har inte fått någon dragkrok än trots ett muntligt löfte om 3-5 dagars leveranstid. Pengarna har de dock dragit! Kundtjänst i princip omöjlig att nå på telefon, lyckats en gång på kanske 50 försök, svarade dock på mail när jag frågade vad som hänt med min beställning men det känns mest som förhalning just nu.
Återkommer om känslan av att ha blivit blåst inte visar sig stämma, men oavsett slutresultat har det hittils hanterats otroligt dåligt från deras sida enligt mig.

Avatar Fallback

Re: eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#710409 Jag köpte en komplett original dragkrok inkl. elen till min Ford toureo buss från bilskroten, 4 skruvar och en elkontakt att sticka i ,busenkelt och smidigt att montera, kostade 1800 kr

Avatar Fallback

Re: eftermontera dragkrok, var köpa denna online?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#711906
nilsszzon skrev:får kolla med bilenochjag i veckan , tänkte se om de kan skicka ut manualen först så man ser hur de tänkt med elen.

Kolla med märkesverkstad hur det är med elen istället för något postorderföretag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).