Traktorer och processorer

Redskapslyften Valmet 605

31 inlĂ€gg 7264 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Redskapslyften Valmet 605

Wipo  
#707969 Hej har köpt mig en Valmet 605 😀till mitt problem ! Var ute och körde med kultivatorn pĂ„ trepunktslyften efter en 20 minuter slutade den att lyfta , sĂ„ min frĂ„ga Ă€r nĂ„gon som har tips pĂ„ vad det kan vara eller Ă€r det bara att lĂ€mna in .
Tack pÄ förhand



   TS
LantmÀnnen Maskin
AnvÀndarvisningsbild

Re: Redskapslyften Valmet 605

MrOlsson  
#707984 Har du kollat oljenivÄn till hydraul/vÀxellÄda?
Sitter en sticka bak pÄ traktorn.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Redskapslyften Valmet 605

Fredi  
#707989 Är den helt död eller provar den lyfta? Fungerar allt annat sĂ„som styrning o.dyl?

AnvÀndarvisningsbild

Re: Redskapslyften Valmet 605

Wipo  
#707992 Oljan Ă€r ok pĂ„ stickan bak mitt i mellan min och Max , det hĂ€nder absolut ingenting nĂ€r man drar i spaken för att lyfta redskapsfĂ€stet , lenkaget rör sig frĂ„n spaken i hytten och bak 😞

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Redskapslyften Valmet 605

Wipo  
#707994 Lastaren funkar styrningen funkar

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Redskapslyften Valmet 605

Bert1  
#708021 Du har inte rÄkat lÀgga en av hydralspakarna i aktivt lÀge/flytlÀge?

AnvÀndarvisningsbild

Re: Redskapslyften Valmet 605

Wipo  
#708094 Det mÄste jag kolla tack för tipset

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Redskapslyften Valmet 605

Wipo  
#708095 Det fins inga sÀkringar till nÄgon pump som kan ha gÄtt , Àr vÀldigt novis pÄ traktorer

   TS
Avatar Fallback

Re: Redskapslyften Valmet 605

gnisten83  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#708111 Hydralpumpen drivs direkt frÄn motorn via en lÄng axel sÄ de finns inget elektriskt dÀr.
Har du nÄgot hydrauliskt redskap att koppla i uttagen för se om de fungerar?
PÄ x05 Àr de en dubbelpump dÀr den inre matar styrning och servohydralik typ diffspÀrr och den yttre Àr till 3p lyften o yttre hydraluttag o ev lastare

AnvÀndarvisningsbild

Re: Redskapslyften Valmet 605

Fredi  
#708114
gnisten83 skrev:Hydralpumpen drivs direkt frÄn motorn via en lÄng axel sÄ de finns inget elektriskt dÀr.
Har du nÄgot hydrauliskt redskap att koppla i uttagen för se om de fungerar?
PÄ x05 Àr de en dubbelpump dÀr den inre matar styrning och servohydralik typ diffspÀrr och den yttre Àr till 3p lyften o yttre hydraluttag o ev lastare

Eftersom han skrev att lastaren fungerar sÄ snurrar nog pumpen som matar 3p lyften.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Redskapslyften Valmet 605

Svenf  
#708135 Oljan gÄr frÄn pumpen till ventilpaketet för yttre hydraulik och vidare till lastaren och sedan till redskapslyften. Om lastaren fungerar bör felet sitta efter den om det inte mot förmodan sitter nÄgon ventil att vÀlja om oljan skall gÄ till lastare eller redskapslyften. Om man tar bort tryckstÄngsfÀstet ser man reglerventilen till redskapslyften, dÀr kan man se om det rör sig nÀr man Àndrar lyftspaken.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Redskapslyften Valmet 605

Svenf  
#708162 Om lastaren Àr kopplad till ett yttre hydraulutag sÄ att du mÄste spÀrra spaken till uttaget för att lastaren skall fungera gÄr det inte att anvÀnda redskapslyften samtidigt. Detsamma gÀller vad du Àn anvÀnder hydrauluttagen till dÄ de tar oljan först innan redskapslyften.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Redskapslyften Valmet 605

Wipo  
#708183 Lastaren Àr inte kopplad till nÄgot yttre hydraulutag

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Redskapslyften Valmet 605

Wipo  
#708201 Den blanka klumpen Àr lastaren kopplad till, Àven kolvarna som lyfter lyftarmarna
Den sitter under de yttre uttagen Ävanför tryckstÄngen ,pÄ sista bilden ser man stÄngen som Àr lÀnkad till spaken i hytten för lut och sÀnk ,som gÄr in i bakdelen pÄ traktorn under / bakom det blanka fördelningsblocket

   TS
Avatar Fallback

Re: Redskapslyften Valmet 605

gnisten83  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#708207 De Àr returen frÄn lastaren mm som Àr kopplade dÀr brevid luftaren till bakkroppen/ hydrauliken.
Trycksidan pÄ lastaren bör vara kopplad i mitten pÄ högersidan av ventilen med hydraluttagen.
Blir inte styrningen av lyftarmarna konstig om man rÄkar Àndra frÄn lÀgesreglering till dragkraftsreglering?

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).