Skotare

Griptilt

35 inlägg 15310 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: griptilt

Skog  
#56527 Är väll frågan bara om de är nån ide att sätta på typ riktiga "förstagallrings moppar" som Valmet 830 JD 810 de har ju klena kranar ändå plus extra vikt till :roll: men 840 1110 kan de passa bra perfekt.

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: griptilt

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56530
Skog skrev:Är väll frågan bara om de är nån ide att sätta på typ riktiga "förstagallrings moppar" som Valmet 830 JD 810 de har ju klena kranar ändå plus extra vikt till :roll: men 840 1110 kan de passa bra perfekt.



Tror kranstorlek spelar mindre roll, har för mig att detta endast ökade vikten med 40 kilo, rätta mig gärna om jag är ute och cyklar.

Användarvisningsbild

Re: griptilt

Skog  
#56549 Jo förvisso 40 kg är inte mycket ,men har du redan en åt h-vete för klen kran som det är på 810:an 8,7 meter så är det inte nå bra med 40 kg extra :sad: men man kanske kan ta det om lastningen går smidigare. avlastningen går ändå i snigelfart 😡

Användarvisningsbild

Re: griptilt

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56552 Hörrö skog! Masa dig iväg å hämta trailern istället för att sitta hemma framför datorn å skriva här! :P Ligger framför teven å väntar på att lasta upp skördaren. :grin:

Användarvisningsbild

Re: griptilt

Skog  
#56574 Javisst ja jag skulle ju köra "skrot" förlåt JohnDeere maskiner idag åt dig hade förträngt de. Om ni köpt Ponsse då hade man ju varit där å lastat upp vid 05:00 å kört gratis med.................. :wink: :wink: :lol:
A blev "lite" impad av centrallåset på 1710:an, har inte Ponsse. :???:

Användarvisningsbild

Re: griptilt

Thunborg  
#56577
A blev "lite" impad av centrallåset på 1710:an, har inte Ponsse.


Vadå :surp: låser det alla dörrar :lol: och kanske skufflucka med :wink: måste vara ett avanserat c-lås till en dörr 8) :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: griptilt

metsämies  
#57489 Metsäteho i Finland har forskat att griptilt ökar produktiviteten 11 %

Avatar Fallback

Re: griptilt

magnusson5000  
#62734
Axl skrev:Någon som testat griptilt? Vad tror ni om det?

utskjuten är för vekt på gallrings skotare. Går tydligen av vid infästningen.
Sa våran servic lämnare till oss när vi fråga.

Avatar Fallback

Re: griptilt

metsämies  
#70784 Var det griptilt demomaskin hos Sitright 15 års jubileum ?

Användarvisningsbild

Re: griptilt

edge  
#70790
metsämies skrev:Var det griptilt demomaskin hos Sitright 15 års jubileum ?



Jo dom visade upp griptilten där.

Avatar Fallback

Re: griptilt

sågved  
#83494 Har kört med tilten i 1,5 år funkar helt perfekt,har inte varit nåra som helst problem. Första månaden hade vi en enkelbromsad länk,som vi senare bytte mot en med dubbel broms.då upplevde vi att den kom mer till sin rätt,med att kunna lyfta virket stående . Det blir mycket lugnare i hytten med tilten, inte alls några gungningar,som det blir när man jämndrar "normalt". Helt klart värd pengarna.

Avatar Fallback

Re: griptilt

mrme  
#83496 Har kört griptilt ett lass bara men ja tror att får man till tekniken så är den nog riktigt bra. Allt måste gå mycke smidigare. vore ja skotarförare tror jag att ha/prova begäret skulle vara ganska stort för mej.

Användarvisningsbild

Re: griptilt

Kse  
#83524 Man märker att man saknar tillten när man kör utan, det säger väl allt.

Avatar Fallback

Re: griptilt

skogsstjarna  
#152998 Någon som har erfarenhet av Griptilt på Rottne? Har en F12 och funderar på griptilt men Rottne verkar väldigt negativa till detta... Nån annan som vet?

Avatar Fallback

Re: griptilt

metsämies  
#153434

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).