Motorsåg och handhållet

Sågen dör

20 inlägg 2387 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sågen dör

Hönshuset  
#706963 Har en husqvarna 359 som dör nästan på en gång efter start, känns som om den inte får soppa, kör jag full gas så kan jag hålla igång den ca 20sek sen dör den idag, tips på var man ska felsöka



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Sågen dör

Joakim S  
#706966
Hönshuset skrev:Har en husqvarna 359 som dör nästan på en gång efter start, känns som om den inte får soppa, kör jag full gas så kan jag hålla igång den ca 20sek sen dör den idag, tips på var man ska felsöka

Jag skulle nog tagit av dämpare och tändstift, för att utesluta att något skett med kolv och cylinder. Har den stått länge?

Användarvisningsbild

Re: Sågen dör

Hönshuset  
#706968 Ca 3 veckor

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågen dör

Joakim S  
#706969
Hönshuset skrev:Ca 3 veckor

Om den bara ha stått i 3 veckor, och fungerade fint innan, så borde man kunna utesluta membran. Jag tror jag står fast vid mitt första tips, då det är en såpass enkel operation. Dum fråga, men du har bensin i?

Användarvisningsbild

Re: Sågen dör

Hönshuset  
#706973 Jodå bensin i, får börja riva

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågen dör

Joakim S  
#706975 Låter lite som tankavluftningen också. Pröva och kör den med öppet tanklock.

Användarvisningsbild

Re: Sågen dör

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#706984 Kolla så deninte skurit.
Gå igenom systemet lungt o metodiskt. Börja med filter o slang och gå genom systemet lungt o metodiskt. Uteslut eller ersätg del efter del...
Jag gissar på membra eller skit i förgasare.

Avatar Fallback

Re: Sågen dör

tallen100  
#706987 Låter som membranbyte behövs..

Användarvisningsbild

Re: Sågen dör

Hönshuset  
#706994 Själv så gissar jag på skit i förgasaren el membran, när man får igång den å gasar så låter det som om att den inte får tillräckligt med soppa, går fint för övrigt så att den skulle skurit tror jag inte (killgissar)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågen dör

Hönshuset  
#706995 Fixar man å byta membran själv, har inte skruvat motorsåg tidigare

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågen dör

Williamm  
#706997
Hönshuset skrev:Fixar man å byta membran själv, har inte skruvat motorsåg tidigare

Ja.
Det bör finnas filmer på ytube om det också. Hur känns den när du drar i snöret? (det är ett enkelt sått att märka om den är skuren eller inte.

Användarvisningsbild

Re: Sågen dör

Williamm  
#706998
williamm skrev:
Hönshuset skrev:Fixar man å byta membran själv, har inte skruvat motorsåg tidigare

Ja.
Det bör finnas filmer på ytube om det också. Hur känns den när du drar i snöret? (det är ett enkelt sått att märka om den är skuren eller inte.

Här är en:

Avatar Fallback

Re: Sågen dör

tallen100  
#707000 Ja det är inga konstigheter sitter under locket på förgasaren, ta bort det gamla och montera nya likadant.

Användarvisningsbild

Re: Sågen dör

Hönshuset  
#707002 Tack, ska titta, den känns som vanligt när man drar

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågen dör

Williamm  
#707005
Hönshuset skrev:Tack, ska titta, den känns som vanligt när man drar

Om den känns som vanligt så är den nog inte skuren i alla fall.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).