Socialt (mer om oss)

Sommartider hej hej sommartider

24 inlĂ€gg 6649 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sommartider hej hej sommartider

tallen100  
#706804 Sommartid Ă„ret runt ska det vara 👍
Vart solen stÄr nÀr klockan Àr tolv bryr jag mej icke om.
NÀr det Àr höst/vinter vill jag ha ljust en timme lÀngre pÄ eftermiddagen, hellre mörkt en timme lÀngre pÄ morgonen för dÄ vet man iaf att det ljusnar sÄ smÄningom.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Sommartider hej hej sommartider

can  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#706811 Tidlig opp og tidlig i seng!
Er klar over at dette er eit svenskt forum men for Vestlandet sin del sÄ ligg sÄpass mot vest kunne me hatt samme tid som England. Da hadde det lysna ein time tidligare om vinteren og 2 om sommaren dersom me gjekk vekk frÄ sommartid. DÄ hadde nok sola stÄtt midt pÄ himmelen litt fÞr tolv men veit ikkje om det hadde gjort noko.

For eit sÄpass lite land som Norge er det sjÞlvsagt enklast med samme tid, men ein mÞter vel pÄ problem og vil eg tru. Delar av Finnmark ligg svÊrt langt mot aust, trur VardÞ ligg aust for heile findland sÄvidt eg veit. For deiras del trur eg ikkje mitt eksperiment med same tid som England blir sÄ bra.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Sommartider hej hej sommartider

JohannesG  
#706834
can skrev:Vintertid helia Ă„ret meinar eg.

Exakt sĂ„. Det Ă€r det som Ă€r normaltid. Allt annat Ă€r galenskap. 😉

AnvÀndarvisningsbild

Re: Sommartider hej hej sommartider

ananders  
#706842 Hur det Àn blir i verkligheten sÄ kommer det att bli vinter och sommartid pÄ jobbet Àr det aviserat.
SjĂ€lv hade jag föredragit sommartid som den nya normaltiden. Gott att ha lite mer ljus nĂ€r man kommer frĂ„n jobbet, det Ă€r ju inte alla som har möjlighet att styra över sin arbetstid.😉

Avatar Fallback

Re: Sommartider hej hej sommartider

jannee  
#706850 MÄste sÀga att jag tycker det varit bra som det varit, dÄ med omvÀxlande sommar och vintertid.
Men om vi ska lÄsa oss för nÄgot Àr Àndock sommartid att föredra, detta med nÄgot lÀngre och ljusare kvÀllar passar mig bÀttre eftersom jag ÀndÄ Àr trög om morgnarna.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Sommartider hej hej sommartider

machonisti  
#706882
tallen100 skrev:Sommartid Ă„ret runt ska det vara 👍
Vart solen stÄr nÀr klockan Àr tolv bryr jag mej icke om.
NÀr det Àr höst/vinter vill jag ha ljust en timme lÀngre pÄ eftermiddagen, hellre mörkt en timme lÀngre pÄ morgonen för dÄ vet man iaf att det ljusnar sÄ smÄningom.

100 överens med dej, tallen.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Sommartider hej hej sommartider

Suneland  
#706926
machonisti skrev:
tallen100 skrev:Sommartid Ă„ret runt ska det vara 👍
Vart solen stÄr nÀr klockan Àr tolv bryr jag mej icke om.
NÀr det Àr höst/vinter vill jag ha ljust en timme lÀngre pÄ eftermiddagen, hellre mörkt en timme lÀngre pÄ morgonen för dÄ vet man iaf att det ljusnar sÄ smÄningom.

100 överens med dej, tallen.


InstÀmmer i kören, 1h ljus efter jobbet gör en stor skillnad! hade hellre stÀllt om tvÀrtom att man fÄr en timma extra ljus pÄ kvÀllen under vintern..

AnvÀndarvisningsbild

Re: Sommartider hej hej sommartider

th  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#706990 Om vi byter till stÀndig sommartid Àr det vÀl mer troligt att vi ocksÄ kommer att fÄ senare vanor. Se bara pÄ spanjorerna som i princip haft sommartid hela vintern och "dubbel" sommartid pÄ sommaren (Madrid ligger vÀster om London och borde dÀrmed ha samma tidszon som britterna) och som har utvecklad ganska sena vanor. Det beror nog mest pÄ att klimatet Àr mycket varmare pÄ sommaren Àn hÀr och traditionen med siesta sitter djupt rotad men "sommartiden" har nog ocksÄ bidragit en hel del.

Avatar Fallback

Re: Sommartider hej hej sommartider

can  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#706993 Veit om ei som er litt tyst i helgene, hadde problem med og komma pÄ jobb pÄ mandag morgon. Ho jobba ikkje fulltid sÄ lÞysinga var og begynna pÄ tysdagen i staden for, utvida helga med ein dag alltsÄ. Kva trur de skjedde? Mandagen blei og brukt til og leska seg og kom ikkje pÄ jobb pÄ tysdagen heller.
LĂžysinga vart ufĂžretrygd, men det kan ha vore andre ting med i bildet og.

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).