Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Bäst comfort Valmet el Eco Log?

3 inlägg 2957 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bäst comfort Valmet el Eco Log?

Ursus 385  
#70690 Undrar ni som kör Valmet och Eco Log skördare, vilken skördare tycker ni har bäst comfort i hytten?
Tänkte mest på det eftersom kranen sitter fast i hytten på båda skördarna och då blir det ju automatiskt att hytten får ta en del smällar. Tänkte också höra vad ni tycker om Eco Logs förmåga att nivelliera hela maskinen, beroende på markförhållande?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Bäst comfort Valmet el Eco Log?

skogsjan695xl  
#70738 Jag tycker det går på ett ut ungefär, ecologen får lite mindre tycker jag då allt sitter på maskin och nivellerar hjulen, valmeten får ju en sån liten platta att stå på, men sålänge allt är smort som det ska så inga glapp förekommer så är det trevliga maskiner bägge två.
Hytten är något större på ecologen så där får det plats saker i hytten iaf, nya valmet är bättre än de gamla.

Avatar Fallback

Re: Bäst comfort Valmet el Eco Log?

Gubben  
#72658 Jag har kört både valmet -eco-log och timberjack. Det där med skakningar i hytten får man bara bort om man kör ponsse eller någon annan maskin som har kranen på vagnen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).