Skogsmiljö och Trädlära

Någon som kan artbestämma denna fågel?

6 inlägg 1851 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Någon som kan artbestämma denna fågel?

JeppeS  
#706265 Hittade denna döda fågel påväg från skogen idag, tog tyvärr bara en bild. När jag kom hem började jag titta på bilden och försökte googla vilken art det var men utan resultat.

Kanske någon här som vet? 🤔



   TS
Användarvisningsbild

Re: Någon som kan artbestämma denna fågel?

halvproffs  
#706267 Ser ut att vara en tamhöna.

Avatar Fallback

Re: Någon som kan artbestämma denna fågel?

tallen100  
#706273 🤣
Prova att Googla på tamhöna 😉
Dom brukar ju inte finnas i träd i skogen, men det ser iaf ut som en vanlig höna.

Användarvisningsbild

Re: Någon som kan artbestämma denna fågel?

JeppeS  
#706276 Tanken slog mig redan tidigare men blev osäker när den saknade "haklappen" och "tuppkammen".
Undrar då hur i hela friden denhär har hamnat mitt ute i ingenstans 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Någon som kan artbestämma denna fågel?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#706300 Måhända så har den avlidit hos någon hemma på någon gård och ägaren har transporterat ut den i terrängen till glädje för någon asätare. En annan möjlighet är att någon rovfågel har stulit den och tappat den.

Användarvisningsbild

Re: Någon som kan artbestämma denna fågel?

halvproffs  
#706344
tallen100 skrev:🤣
Prova att Googla på tamhöna 😉
Dom brukar ju inte finnas i träd i skogen, men det ser iaf ut som en vanlig höna.


Här var det en som tillverkade spöken och satte ut dom i skogen väl synliga från Rv56.
Gefle Dagblad var t.o.m ut och gjorde ett reportage om spökena. Gjorda av vita lakan mm.
Finns det spöken i skogen så varför inte en tamhöna? 🤔

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).