Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2587 inlägg 683600 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

halvproffs  
#706177
JensSkoog skrev:
Hoggormen skrev:Man får vara aktsam om man skall gå med motorsågen...

Hoppas att det inte var för allvarligt!
Är det eltape du har användt - på Skogsforum använder
man silvertape för det kan laga allt - är det inte så @halvproffs :D


absolut 😎

Elmia
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

tallen100  
#706178
halvproffs skrev:
JensSkoog skrev:
Hoggormen skrev:Man får vara aktsam om man skall gå med motorsågen...

Hoppas att det inte var för allvarligt!
Är det eltape du har användt - på Skogsforum använder
man silvertape för det kan laga allt - är det inte så @halvproffs :D


absolut 😎

Det starka klistret drar väl med såret av fingret när plåstret ska bort, så det kanske inte är så dumt ändå med silvertejp 😎 🤔

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#706188 Korrekt verkstadsplåster skall ha ett fyrvikt torkpapper över såret och sen eltejpen. Skall helst vara den där blekgröna eller blekgula sortens torkpapper. Man får i nödfall fuska med vanligt hushållspapper, men det bör inte upprepas.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Williamm  
#706190
totte skrev:Korrekt verkstadsplåster skall ha ett fyrvikt torkpapper över såret och sen eltejpen. Skall helst vara den där blekgröna eller blekgula sortens torkpapper. Man får i nödfall fuska med vanligt hushållspapper, men det bör inte upprepas.

Vad är dumt mad vanligt hushållspapper?

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#706191 En trasa från skjortärmen (som alltid är vikt upp över ålbogen) duger
också bra under tapen. Bara se till att du inte gör nya sår när du
ska kapa bort en bit med kniven. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#706192
JensSkoog skrev:En trasa från skjortärmen (som alltid är vikt upp över ålbogen) duger
också bra under tapen. Bara se till att du inte gör nya sår när du
ska kapa bort en bit med kniven. :mrgreen:

Edit: Hushållspapper är inte macho @williamm. Verkstadspapper är :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Williamm  
#706194 Tack!
Jag trodde att det var något med att hushållspapper fastnade. Men då behöver jag inte bry mig.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#706197 Exakt som Jens säger 😎

Räkna med att i här i Socialt förekommer det rätt mycket ironi och skämtsamheter.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Williamm  
#706225
totte skrev:Exakt som Jens säger 😎

Räkna med att i här i Socialt förekommer det rätt mycket ironi och skämtsamheter.

De flesta hänger jag med i, eller antar vad det betyder. Men när det kanske betyder något som jag inte vet man kan ha glädje av att veta. Då frågar jag.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#706249 Så ska det vara, @williamm :-bd - det finns inga dumma frågor, bara
dumma folk som inte frågar

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#706318
JensSkoog skrev:Så ska det vara, williamm :-bd - det finns inga dumma frågor, bara
dumma folk som inte frågar

+1

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#706325 Jomenvisst!

   TS
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Piraboin  
#707286 ja allt ska man då lyckas med .så idag när man skulle begränsa en översvämning så lyckas man nästan välta en Avant 300 på sidan i diket och när man skulle bärga den så visar de sig att bilen greppar fördåligt så då var de bara till att ta fram mera spännband å koppla fast den i ett träd längre fram å dra den i diket ca 10 m tills vinkeln blev stor nog för taljan att börja vrida upp den ur diket å då man fått upp den så konstaterar man bara att man skulle haft kedjor både fram och bak då skulle man kanske inte ha fastnat från början när de börja glida ner i den uppgrävda snön

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Järnoxen  
#707316 Nu får jag väl skriva på det här forumet för första gången, jag har väntat på ett bra tillfälle och vilken tråd är väl bättre att börja i än den här (som förövrigt är min favorit att läsa :D )?

Till saken, i julas fick jag en stor skogsyxa från Gränsfors bruk i julklapp och idag var det dags att inviga den på riktigt med lite blod på skaftet.
Jag hade yxan (utan eggskydd) i hammaröglan på mina hantverkarbyxor när jag gick i skogen och råkade komma åt yxeggen.
Jag är stolt ägare till byns (troligtvis) vassaste yxa, så ni kan ju gissa vad som hände... ^#(^

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#707328 Ja vi hoppas väl då att det inte var nån större skada skedd. Bör ju inte varit livshotande eftersom du är här och skriver om det. Fin yxa är det ju annars.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).