Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Alstor!!!

238 inlägg 104940 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Ojje  
#70468
Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Ojje  
#70469
Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Ojje  
#70470 Nu blev det några bilder!!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

H-E  
#70477 Härliga bilder! Och häftig maskin! Vi väntar på mer foton!

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70479 lite filmer på Alstor tycker jag nästan tillhör temat :)







Mvh Jonas

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

halvproffs  
#70522 Det måste vara det bästa i den klassen! Inte har då jag vågat kört nerför och uppför dom där backarna :surp:

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Ojje  
#70608 Ja då har jag provkört alstor på riktigt (tagit rätt på några frötallar som blåst omkull på en avverkning samt plockat rätt på en del virke som skotarföraren missat) .... GRYM maskin att ta sig fram och otroligt smidig, jag är helt övertygat att på vissa platser jag kört på idag har maskiner med "hjälpdrift" på vagnen blivit stående efter att ha tuggat ris/sly/lera på rullarna.
Om någon överväger en alstor så köp den med radiostyrd hydraulwinch!!!!!! vilken underbar hjälp att dra ihop stockar!!!!!

Nåväl nog pratat lite bilder kanske.....

Här är ett av de enklare ställena jag bökade mig in på:

Bild



Sen dök "farsgubben" upp och ville prova:

Bild


Och då jag kom hem ville "junior" provköra kranen:


Bild


Bild


/Ojje

   TS
Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Bax  
#71021 Huh?
Ser jag fel eller är det Svenne som kör där på de första bilderna?
Om det är så och du hittar lite dräggel på fotsteget så är det mitt, stod nämligen och kollade in maskinen lite närmare på Skoterns dag :)

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Ojje  
#71039 Jodå det är "Svenne" som kör, hittar inget dräggel på maskinen .. bara lera och småris!!!


/Ojje

   TS
Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Skogshuggarn  
#71091 Håller med Halvproffs!.

Alstorn ligger nog i toppskiktet i den här klassen, men det gör även priset.

Ska dock inte "försöra stämningen" med prat om ekonomi/investeringskostnader, utan ser fram
emot flera bilder/kommentarer, Ojje. :-bd

Avatar Fallback

Re: Alstor!!!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71097
970D skrev:



Varför får man aldrig se när han skall med bakdelen över diket... :-)

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Ojje  
#71099
Mangan skrev:
970D skrev:



Varför får man aldrig se när han skall med bakdelen över diket... :-)



Det vet jag .. har gjort samma sak själv flera gånger, han kör av lasset då bakdelen på maskinen går över...

/Ojje

   TS
Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Ojje  
#71100
Skogshuggarn skrev:Håller med Halvproffs!.

Alstorn ligger nog i toppskiktet i den här klassen, men det gör även priset.

Ska dock inte "försöra stämningen" med prat om ekonomi/investeringskostnader, utan ser fram
emot flera bilder/kommentarer, Ojje. :-bd



Visst är det en rejäl summa för en så liten maskin men ändå billigare än Vimek, Malwa samt Woodtiger och som jag tidigare nämt så är det samma pris som en terri från mitten på 80-talet om man kollar nypris på maskin kontra snittårslöner för motsvarande år....
Tänkte försöka filma maskinen då jag kör uppför en brink på 45 grader (första gången jag provade var jag GANSKA nervös!!!!)

/Ojje

   TS
Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Skogshuggarn  
#71105 Nu är jag lite "offside" gällande dagsfärska priser, men kommer en ny Vimek 620 verkligen upp i 443k om man hänger på motsv utr?.

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Ojje  
#71149
Skogshuggarn skrev:Nu är jag lite "offside" gällande dagsfärska priser, men kommer en ny Vimek 620 verkligen upp i 443k om man hänger på motsv utr?.



OJ .. mitt fel jag jämför mot Vimek 606:an, tänkte inte på att jämföra mot 620 ...

/Ojje

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).