Skotare

Hydraulschema 871 Lisa.

3 inlägg 1871 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hydraulschema 871 Lisa.

Långlisa  
#705181 Hej!
Jag söker ett hydraul schema eller helst en hel instruktionsbok till en BM SM871 Lisa.
Kranen har efter att ha stått oanvänd över vintern tappat kraft. När oljan blir varm orkar den inte lyfta varken bom eller sticka om jag inte varvar motorn väldigt mycket.
Tacksam för tips!

Mvh
Per L



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Hydraulschema 871 Lisa.

AKKAMAAN  
#705250 Jag har ingen instruktionsbok med hydraulschema för BM SM 871 Lisa, men jag kan inte tänka mig att det skiljer så mycket från BM SM 668/868.

Det är med all säkerhet "inre läckage" då symtomen förvärras när oljan blir varm och tunnflytande.
Med de symtom du beskriver så är mest troligt med nedanstående i nummer ordning...
1. en mycket sliten hydraulpump, men det är ju inget som bara dyker upp "så där". Då borde den ju ha gett samma symtom innan du parkerade för vinterförvaringen
2. en huvudtryckbegränsningsventil som står halvöppen på grund av nåt föremål
3. att både bom och sticka samtidigt fått läckande kolvtätningar (osannolikt)
4. att båda spakreglagen inte tillåts gå till ändläge vilket gör att en del av eller hela flödet går till tank (också osannolikt men ger dessa symtom)

Användarvisningsbild

Re: Hydraulschema 871 Lisa.

Långlisa  
#705251 Tackar för tipsen!
Jag skall försöka mäta trycken i systemet till att börja med.
Mvh
Per L

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).