Socialt (mer om oss)

Vårrapporten

987 inlägg 218849 visningar 56 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#702910 Förvisso några minusgrader inatt. Men nu skiner solen 8 grader. Tjällossning på skogsvägen.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Andreas.J  
#705112 Jomensåatt... Avlångt land som sagt. Härligt att se bilder på grön mark och rapporter om vårens antågande. Här känns det inte riktigt nära ännu, men det går åt rätt håll - idag takdropp, fågelkvitter och klabbföre! En lång väntan på att få rycka igång röjsågen igen. Senast var i slutet av oktober, i rejält med blötsnö, surhål och snöblandat regn. Sannolikt blir det nåt liknande när man äntligen kan köra igång igen mot mitten/slutet av maj. Egentligen måste det ju vara nån skruv lös nånstans när detta är det mest efterlängtade fritidsintresse man har...

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

JensSkoog  
#705118
Andreas.J skrev:Egentligen måste det ju vara nån skruv lös nånstans när detta är det mest efterlängtade fritidsintresse man har...

:-bd :-bd
Men så är det bara - så får andra
göra som dom vill :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#705376 Lite tidigt kanske att plantera påskliljorna.
Men med tanke på att det har varigt snö o tjäle tidigare år. Så är det riktigt fint vårväder.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#705481 Dristade oss till att ställa ut urnan med penseer idag. Dom brukar tåla lite frost. Vårblomman Scilla (alias Fernandina) luktar på blommorna,


Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

HannuRöj  
#707145 Nu har varit andra regndag och tjälan börjar smälta.
Jag såg i eftermittdag en gäng barn som lekte mitt i plogat åkern.

😁 Det är något som varje generation måste uppleva som barn.
..och som föräldrarn som klär av barnen hemma.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

JensSkoog  
#707827

Här var det is när vi gick i söndags.
Tussilagoen behöver inte mycket
uppmuntran innan den skjuter upp :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Erre  
#707834 Det börjar så smått.


Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

jl  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#708052 Nu börjar våren komma, lagom till påsk visar sig påskliljan och svartvinbärs buskarna börjar att få blad.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#708090 Årets första vitsippor, i ett soligt läge mot en stenmur.



Lammning pågår.


Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Williamm  
#708140
totte skrev:Årets första vitsippor, i ett soligt läge mot en stenmur.

1617533157_210403_4.jpg


Lammning pågår.

1617533158_210403_1.jpg

Det var sent i skåne! Vi har haft de i några veckor nu. Och gått om krokus, blåsippor och skilla.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#708151 Krokus och Scilla finns här i överflöd, vitsippor än så länge bara dessa små förtrupper. Kan förstås inte säga hur det är i andra delar av landskapet. Har varit en ganska kall mars månad så våren rör sig mycket långsamt. Ingen förbättring i sikte närmaste veckan heller.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Williamm  
#708156 Ursäkta, jag blandade i hop snödroppar och vitsippor. Vitsippor har jag inta sett än.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#708159 Då så, låter mera troligt. Snödropparna vissnar och snart är det höst sa pessimisten 😥 🤣

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

Amatörhuggare 62  
#708282 Brrrrrr !!!!
Idag riktigt Aprilväder.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).