Traktorer och processorer

Val av maskiner och förvaring

18 inlägg 4660 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Val av maskiner och förvaring

jhe  
#704901 Hej
Har samma förutsättningar som dig, har byggt skjul (tak över fd. Platta till ladugård) här har jag en BM600 med skogsvagn och stegmatare, traktor bra maskinellt men risigt yttre. Sedan har en ATV vagn som jag ställt en bit ner i skogen utom synhåll från vägen 4 hjulningen har jag stående i ett släp med kåpa så den tar jag hem och låter den stå i släpet. Har nog haft tur trotts besök i stuga när mina prylar så har jag klarat mig men visst är man orolig. Tar alltid hem sågar och annat som någon kan ”behöva” bättre än mig.
/JH

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Val av maskiner och förvaring

Homo abies  
#705093 Jag har en 40´ HC container till min alstor. 12mx2,35mx2,69m (LBH) jo lite kondens blir det, men jag kommer testa med självdragsventilation inför nästa säsong. en sådan i ok skick kostar 15-20tusen hos Wicab i Göteborg, Det finns stabila lösningar med invändig låsbom som försvårar för den långfingrade..

Användarvisningsbild

Re: Val av maskiner och förvaring

dan_e_j  
#705109
Homo abies skrev:Jag har en 40´ HC container till min alstor. 12mx2,35mx2,69m (LBH) jo lite kondens blir det, men jag kommer testa med självdragsventilation inför nästa säsong. en sådan i ok skick kostar 15-20tusen hos Wicab i Göteborg, Det finns stabila lösningar med invändig låsbom som försvårar för den långfingrade..


Har begärt in en offert på en 40 fot HC nu. Känns som ett bra alternativ.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).