Traktorer och processorer

Valmet 505 topp

6 inlägg 2456 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valmet 505 topp

JoelStrandberg  
#674483 Hur många Newton ska man dra toppen med och hur många steg och hur hårt? Har en Verkstadshandbok men hittar ej infon

Valmet 505



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valmet 505 topp

Fredi  
#674555 80-140-160 Nm står det i min verkstadshanbok. Varmkörning och efterdragning till 160 Nm. Nu vet jag inte hur det är med nya packningar till denna motor, till 420 motorn Kom det för länge sedan packning som ej behöver efterdras.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 505 topp

JoelStrandberg  
#705077 Någon som vet vilken ordning de ska dras i ? Har allt i min bok men just detta finns inte med av någon anledning ...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 505 topp

LL Trollet  
#705098 På min 405 så var varje bult numrerad på toppen i den ordning dom skulle dras.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 505 topp

Fredi  
#705103 Börja från mitten och dra korsvis utåt mot ändorna på locket så kan det inte bli fel. Alla lock jag hittills dragit skall dras så och de räknas nog i hundratal i dagsläge.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 505 topp

Erre  
#705113
Fredi skrev:Börja från mitten och dra korsvis utåt mot ändorna på locket så kan det inte bli fel. Alla lock jag hittills dragit skall dras så och de räknas nog i hundratal i dagsläge.

Sant.
Man kavlar alltid en packning ifrån mitten å utåt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).