Motorsåg och handhållet

Stihl MS 400 leveransproblem

16 inlägg 3911 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl MS 400 leveransproblem

fs480  
#691048 Har beställt nya 400, den skulle komma i slutet av november, i slutet av november skulle den komma innan jul,
nu är det 2021 och ingen såg har dykt upp. Någon som vet orsak?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 400

anersimyra  
#691049
fs480 skrev:Har beställt nya 400, den skulle komma i slutet av november, i slutet av november skulle den komma innan jul,
nu är det 2021 och ingen såg har dykt upp. Någon som vet orsak?

Ja, den pågående pandemin och möjligen en ÅF som inte törs tala om den egentliga leveranstiden..😛

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 400

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#691112 Fick besked nyss att den jag beställde i november nog inte kommer förrän i mitten av februari. Pandemin.
Så leveranstiden flyttas fram. Hitintills två gånger

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 400

anersimyra  
#691114 Att varor ” kommer ut ” angiven månad betyder att ett visst begränsat antal varor börjar distribueras ut i handeln under angiven månad, är varan populär och många andra hunnit beställa innan så kan väntan bli många veckor efter den utlovade distributionsmånaden.😬

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 400

anersimyra  
#691116 Jag har för övrigt beställt ett objektiv som ska komma ut nu i januari men enligt säljstället kan det mycket väl betyda att just jag får mitt först fram i vårkanten..🤥

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 400

Nonkan  
#691121 Det är svårt att planera tillgång och efterfrågan i en pandemi. Stihl har ju varit mindre drabbat än Husqvarna i alla fall, där var nästan allt restnoterat samtidigt som det rullade kampanjer som var bokade långt i förväg. Spännande :)

Just på MS 400 är Sverige tyvärr inte prioriterat eller första lanseringsland, samtidigt som efterfrågan varit hög. Vi fick ju å andra sidan MS500i före många andra länder, så det kan man ju glädjas åt i det lilla.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 400

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#695535 Är ni nyfikna på hur den ser ut finns bilder här: http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... 73#p260673

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 400

fs480  
#695598 ska visst komma till Sverige v. 7

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 400 leveransproblem

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#704462 Fick min idag! 😀

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 400 leveransproblem

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#704470 Må få høyra korleis ho er etter kvart då, kva sverd og kjeda står på ho?

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 400 leveransproblem

Fredi  
#704473 Här i Finland såg jag att åtminstone en återförsäljare hade en 400 på hyllan när jag var in där för nån dag sedan. Tror dock att åtgången på dessa är ganska liten i Finland?

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 400 leveransproblem

Vedproducent  
#704759 Ja det blev en här med i dag. Måste titta lite på den i lugn och ro i köket först. Men strax ska jag ut.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 400 leveransproblem

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#704767 Fällt 15 tall av timmerstorlek idag. Första intrycket är bra! Den är ju inte riktigt inkörd förstås. Men den känns rapp och framförallt välbalanserad. Tror den kommer bli en utmärkt kvistning såg till de grova träden. Fällsåg också förstås för lite klenare. Bäst av allt att nu kan jag köpa ett längre svärd till 500i:n. Behovet är ganska ofta när man fäller gårdsträd med fälkskäret rakt bakifrån.
Köpt ett ni drev till 400 också men avvaktar med det tills den är inkörd.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 400 leveransproblem

Hepo  
#704843
Uvskogen skrev:Fällt 15 tall av timmerstorlek idag. Första intrycket är bra! Den är ju inte riktigt inkörd förstås. Men den känns rapp och framförallt välbalanserad. Tror den kommer bli en utmärkt kvistning såg till de grova träden. Fällsåg också förstås för lite klenare. Bäst av allt att nu kan jag köpa ett längre svärd till 500i:n. Behovet är ganska ofta när man fäller gårdsträd med fälkskäret rakt bakifrån.
Köpt ett ni drev till 400 också men avvaktar med det tills den är inkörd.

Hej skadu köra 9 kugg 325 drev på den?

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 400 leveransproblem

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#704925
Hepo skrev:
Uvskogen skrev:Fällt 15 tall av timmerstorlek idag. Första intrycket är bra! Den är ju inte riktigt inkörd förstås. Men den känns rapp och framförallt välbalanserad. Tror den kommer bli en utmärkt kvistning såg till de grova träden. Fällsåg också förstås för lite klenare. Bäst av allt att nu kan jag köpa ett längre svärd till 500i:n. Behovet är ganska ofta när man fäller gårdsträd med fälkskäret rakt bakifrån.
Köpt ett ni drev till 400 också men avvaktar med det tills den är inkörd.

Hej skadu köra 9 kugg 325 drev på den?


Nä ska prova med 8k 3/8.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).