Verkstan

Vridhus uppbyggnad

18 inlĂ€gg 4155 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: Vridhus uppbyggnad

Stampep  
#704919 Det höll inte đŸ˜„ tror minsann att man fĂ„r vĂ€nja bort att kunna ta flera stockar samtidigt som man gjorde med skotaren 😉

Har iaf lyckats fÄtt isÀr vridhuset nu, hittade nÄgra gömda skruvar sÄ ramlade nederdelen bort, och dÀrinne 6st skruvar till..

SĂ„ nu Ă€r "stubben" ivĂ€g pĂ„ uppmĂ€tning sĂ„ blir det en ny med lite grövre platta och lite förstĂ€rkning tillverkad i ett stycke 👍


   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Vridhus uppbyggnad

Orsa  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#704921 SĂ„ trist.
NÀr vi gör pelare skÀr vi hÄl i plattan och drar ner röret 1/2- 2/3 genom plattan. Sen svetsas det bÄde pÄ ovansidan och sen i fogen "inne i plattan" underifrÄn. Eftersom vi mest jobbar i rostfritt som drar sej sÄ illa, sÄ vill ha vÀrme underifrÄn samtidigt som man fÄr grundmaterial att "lÄsa" i varandra. Svetsar man bara uppepÄ sÄ hÀnger allt i svetsen och sen drar sej plattan som en sopptallrik.

Bygga kran Àr en konst det fÄr inte bli för stora snabba skillnader mellan starkt och klent sÄ all kraft koncentreras i ett litet omrÄde. Det mÄste svikta över lÀngre strÀckor.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vridhus uppbyggnad

Stampep  
#705030 SĂ„nt som hĂ€nder, hade rĂ€knat med att fĂ„ göra om det men kanske inte sĂ„ snart. Men Ă€r huvudet dumt fĂ„r plĂ„nboken lida 😉
Kommer som sagt en ny framöver, blir lite annat utförande med mer material kvar. Det + plus att jag fÄr ta och ge fn i att ta sÄ mycket som fÄr plats i gripen sÄ borde det hÄlla.
Har ju hĂ„llit för förra Ă€garen i 10 Ă„r😛
Men blivit riktat och svetsat sÄ lÀr vÀl hÄllbarheten pÄverkas ocksÄ.
Nya grejer nya tagđŸ’Ș
Nu fick jag iaf skruva i plusgrader och vet hur allt sitter ihop sÄ borde fÄ ihop det pÄ nÄn timme

   TS
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).