Traktorer och processorer

Valmet 604 skogsvagn

2 inlägg 1627 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valmet 604 skogsvagn

BenjaminH  
#704281 Hej, jag har en liten bakhjulsdriven Valmet 604, och undrade hurdant skogssläp med kran som skulle rekommenderas att ha till ett litet skogsbruk? Original hydraulikpump sitter på traktorn.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valmet 604 skogsvagn

Denny  
#704347 Hej, jag är helt nybliven ägare utav en 604 4wd med original pump. Kom över en fmv kran "220cd" från 1986. I gamla spec på kranen rekommenderas 20-40 liter/min och traktorn låg nog på 27 tror jag... det funkar ganska bra tycker jag. Mellan 1000-1200 varv får jag ligga på men till vedkörning så är jag nöjd, även den hydrauliska vinschen på kranen verkar dra in stockarna i tillfredställande fart men har inte hunnit testa den så mycket ännu. Vagnen är en gammal 5 tons boogie som jag lite enkelt svetsa 3 punktsfäste på bara för att slippa ha kran hängande i armarna... lätt att ställa ifrån vagnen o kran då jag bara har en traktor och behöver den till annat också.
Har haft en äldre skogsmaskin innan och klart att hydrauliken ligger inte i närheten utav den, vagnsdrift, ramstyrning.. ja listan kan göras lång men kvittot har ju tendens att bli längre också 😎

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).