Socialt (mer om oss)

EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

121 inlägg 38146 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

totte  
#70398 Klart vi vill att en tokig typ som du skall ordna det, blir mycket roligare än om nån "förnuftig" tråkmåns skall fixa det :lol:

Det här bara måste man lägga in i planeringen före alla andra engagemang. Yaaaahooooo, here we come! (Inte än alltså)

Elmia
Användarvisningsbild

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

Skogshuggarn  
#70402 Men nog måste vi väl få komma ut i skogen och "slå omkull" lite timmer, Spindeln?.
Sitta och häcka på någon "hembygdsgård" med pölsa och Knaber blir ju lite långråkigt i längden,,,åtminstonde för oss "Norrländers" eller sisufolket fr broderlandet Finland. :wink:

Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70403 visst kan lite "champs of skogsforum " ordnas ... ni avslöjar ju mina planer i förtid era "nedrans" pellejönsar =))

   TS
Användarvisningsbild

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

skogsjan695xl  
#70404 självklart vill man in i en skogsjan skördare igen :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70407
skogsjan695xl skrev:självklart vill man in i en skogsjan skördare igen :grin: :grin:


tanken är god , ...men jag tänkte mig en regelrätt chainsaw :D


och regel NR 1 , på sommarträffen blir : .... ingen spritflaska med namnet EXPLORER får förtäras ..

just p.g.a att denna flaskas innehåll är bryggt på f-tta och boxarhandskar ... vilket medför att alla som fötärt denna

dryck endast vill k-ulla och slåss =)) =))

(seriöst så måste jag vara social nu ..vi hörs )

   TS
Användarvisningsbild

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

totte  
#70409 Tror att Explorer är en blandning av karburatorsprit och tvålvatten!

Användarvisningsbild

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

johan eriksson  
#70478
totte skrev:Tror att Explorer är en blandning av karburatorsprit och tvålvatten!

Tror att det hade smaka bättre Totte :D

Användarvisningsbild

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70481 Första fyllan va just Explorer så de e ja färdig me :wink:

Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70487 japp! nu är helgen över , och jag ska sätta mig i skördarn imorrn och gallra en 60-årig tallskog

och sitta o "filura" lite på sommarens träff.. finns inget annat att göra , då "lurjäveln " inte har täckning

totalt avskärmad från omvärlden .... då hinner man räkna ut ett och annat bus :D

   TS
Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70492 Explorer var väl den drickan som Christer Pettersson brukade häva i sig ett par flaskor i veckan.

Så han gillade ju det iallafall :lol:

Användarvisningsbild

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

Skogshuggarn  
#70496 Han brukade väl ta bort värsta "finkelsmaken" med "Baileys" - om inte jag minns galet. :lol:

Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70498
valmet901 skrev:Explorer var väl den drickan som Christer Pettersson brukade häva i sig ett par flaskor i veckan.

Så han gillade ju det iallafall :lol:


..men då dog ju "f-nskapet oxå " .. =))

nej för fan ! .. jag hoppas att forumanvändarna gillar ÖL .. ;) .. nu måste jag hoppa i "lopplådan"

   TS
Användarvisningsbild

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

Skogshuggarn  
#70499
"spindeln" skrev:visst kan lite "champs of skogsforum " ordnas ... ni avslöjar ju mina planer i förtid era "nedrans" pellejönsar =))


Tänkte närmast på att få komma ut i busken och kolla på en lokal avverkning.
Kommentera hur skördarföraren kör, hur söligt skotarföraren lastar, "fel märke" osv,,,, ja sånt som de flesta verkar "älska att klaga över". :wink: :lol: :wink: .

Totte kan ju tillfrågas att vara "BBQ kung" och grilla ribs "på Västerbottensvis" samt langa pilsner till självkostnadspris,,,,, :lol:

Användarvisningsbild

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

totte  
#70505
Skogshuggarn skrev:
"spindeln" skrev:visst kan lite "champs of skogsforum " ordnas ... ni avslöjar ju mina planer i förtid era "nedrans" pellejönsar =))


Tänkte närmast på att få komma ut i busken och kolla på en lokal avverkning.
Kommentera hur skördarföraren kör, hur söligt skotarföraren lastar, "fel märke" osv,,,, ja sånt som de flesta verkar "älska att klaga över". :wink: :lol: :wink: .

Totte kan ju tillfrågas att vara "BBQ kung" och grilla ribs "på Västerbottensvis" samt langa pilsner till självkostnadspris,,,,, :lol:


Nåja, vet inte om det finns nåt Västerbottensvis, skulle väl vara välsotad i så fall :lol: Vad gäller pilsnerlangning så anar jag att det egentligen nog inte blir nåt större problem med tillgången :D

totte skrev:Tror att Explorer är en blandning av karburatorsprit och tvålvatten!


Tror att det hade smaka bättre Totte :D

Tror faktiskt att du har rätt i det, jag hade nog fel där :shock: :))

Spindeln: Har du funderat nåt om vilken ungefärlig tid på sommaren, alltså typ första/andra halvan av nån månad.

Avatar Fallback

Re: EN TRÄFF NÄSTA SOMMAR

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70693 godkväll alla ! , en fråga om planering ställdes .. och frågan kan vändas och vridas i all oändlighet ..

men min tanke var nån gång efter midsommarhelgen ...

fördelar : (vanligt folk) har semester .. och lite mera tid över .. eller nåt jag bara inbillat mig ?

nackdelar : för folket i branschen som vill se / köra en drivning med mina maskiner :???: är att just den tiden brukar skördarn stå still härhemma och skotarn kanske vid "vedfabriken" :?:

men man vet aldrig heller , ..som sagt är jag ute i god tid ... och ursäktar frånvaron i forumet 2 dygn :D

men som sagt är ju era önskemål något av det mest intressanta här ... eller hur?

och vill de som KAN KÖRA absolut testa mina "gamla bestar" .. så får vi väl ta en bit på 0,5 ha =)) .. nånstans på grannens :D ...då slipper ju jag anmäla det ...men det lär nog han göra :))

och jag förespråkar ju husbil / vagn eftersom det är den enklaste lösningen ... och i princip obegränsat med plats här

samtidigt är det j-vligt relevant för mig att veta antalet besökare av "sommarträffen " , o.s.v .. men det tar vi sen , i ett annat system ;)

så skriv nu nåt , om hur era sommatider ser ut och om ni "sågar" mitt förslag om efter midsommar .. ^:)^

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).