Motorsåg och handhållet

FILMER - Motorsåg

2380 inlägg 889132 visningar 128 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#699789 Thanks for posting.
Work pics are never boring and the only thing that can really show how it is.
A pic really do say a thousand words.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Williamm  
#699827
halvproffs skrev:And again, welkome to Skogsforum! How did you find this site? Interesting for us too se how you work whit treefelling in USA.
In Sweden we use much shorter swords on our chainsaws. It much be heavy whit this long swords?
Have a nice day from "halfpro" 🙂

Ursäkta, men jag tror att svärd översätts till "bar" på engelska.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Skeans1  
#699856
halvproffs skrev:And again, welcome to Skogsforum! How did you find this site? Interesting for us too se how you work with treefelling in USA.
In Sweden we use much shorter chainsaw swords on our chainsaws. It much be heavy with this long swords?
Have a nice day from "halfpro" 🙂


Thank you for the welcome, I’ve been here for a little while. I found the site after watching some of the videos as well running a harvester myself asking a few questions that I needed answered. The bar is a 32” light weight Stihl bar on a MS500i R even with a light weight 36” bar this saw is light weight feeling. Myself I’ve never understood why over in Europe everyone runs such a short bar a 32” bar is where I start from and most of the time I’m chasing a face out with. The picture of the same tree are of a 395 with a 42” Cannon Bar, the one with a block face is an older 385 with a 32” Cannon bar and the last one in a Western Red Cedar is a 395 pulling a 60” Cannon Bar.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#699865 The way we use our saws here and over there is quite different. Of many good reasons and some traditions.

Nice pics!

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

grönmossa  
#700806 Om du har sån där Facebook är det värt att kolla på den här.
https://www.facebook.com/ozzymanreviews ... 0409159167

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

LDG  
#701716 Alltid varm bara man startar sågen 🤔 -18 grader

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Williamm  
#704008 Hej!

Är det någon som kan finska som kan hjälpa mig? Jag tycker att han säger något som låter som "prototyp" Men jag förstår inte mer.
https://youtu.be/nudrD20cQ4c?t=276

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Jumper809  
#704014 Han försöker skoja lite, är nog en helt vanlig 261. Tror han har öppnat ljuddämparen annars orginal. Han var missnöjd med 550:ans kedja så beslöt att kvista med 261:an. Trevliga videor från den killen,prenumererar själv.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Williamm  
#704015
Jumper809 skrev:Han försöker skoja lite, är nog en helt vanlig 261. Tror han har öppnat ljuddämparen annars orginal. Han var missnöjd med 550:ans kedja så beslöt att kvista med 261:an. Trevliga videor från den killen,prenumererar själv.

Tack! Det ser ut att vara en 346 i början och inte 550. Vet du varför han slutat köra med sin 550ll?

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Jumper809  
#704016 Ok! Kollade inte så noga.. Han hade problem med sin nyköpta 550:a i nåt avsnitt. Minns att han sa att han kastar bort den men kommer tyvärr inte ihåg vad som var bekymmret.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Williamm  
#704020
Jumper809 skrev:Ok! Kollade inte så noga.. Han hade problem med sin nyköpta 550:a i nåt avsnitt. Minns att han sa att han kastar bort den men kommer tyvärr inte ihåg vad som var bekymmret.

Tack!

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Skeans1  
#704377 A little bit of west coast fun

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Williamm  
#707308 Finn ett fel...

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

StefanN74  
#707439 Textning saknas ? 😱

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#707445 De har lite kul.
Tror inte de Gillar Stihlen.
Ge dem ett bud!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).