Skotare

Rottne Blondin RD

10 inlägg 2927 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rottne Blondin RD

H.Andersson  
#703468 Hallå
Finns de någon som har eller vet någon som har 1 eller 2 drivrullar i hyfsat skick till en blondin liggandes i gömmorna?

Mvh Herman



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Rottne Blondin RD

Blondin 750  
#703521 Jag har i alla fall delar dom kan vara användbara. Det finns en komplett drivaxel med knutar och rulle, dock är axeln brusten men grejorna är gratis om du vill ha dem. Jag har bytt till nya axlar/rullar och har inte någon användning av detta längre. Det åker till skroten inom kort annars då jag håller på att flyttstäda.

Avatar Fallback

Re: Rottne Blondin RD

kopparhultarn  
#703523 Om inte Herman är sugen på grejerna så kan jag nog ha användning av det..... Avvaktar Herman lite, han var ju först på bollen!

Avatar Fallback

Re: Rottne Blondin RD

Blondin 750  
#703526 Det låter som ett sant gentlemannatänk 👍, du har självklart 2:a tjing!
Jag tycker det vore bra om det kom till användning, Stena metall överlever nog ändå..

Användarvisningsbild

Re: Rottne Blondin RD

Erre  
#703544 Flyttstädar du @Blondin 750
??

Du ska väl inte bort från skog å mark?

Användarvisningsbild

Re: Rottne Blondin RD

Ängagärdet  
#703554 L. Engdahls mekaniska verkstad i Åseda tillverkar nya drivrullar till blondin. 👍

Avatar Fallback

Re: Rottne Blondin RD

Blondin 750  
#703569 Det är sådana jag har köpt för ett antal år sedan Är han fortfarande aktiv?

Avatar Fallback

Re: Rottne Blondin RD

Blondin 750  
#703570
Erre skrev:Flyttstädar du @Blondin 750
??

Du ska väl inte bort från skog å mark?

Både ja och nej, jag skalar ner på verksamheten och byter till en mindre gård med mer fokus på livskvalitet. En väl genomarbetad ” plus- och minuslista” gjorde valet ganska enkelt och jag ska försöka att ”plocka ur russinen ur kakan” och det tycker jag att vi har lyckats bra med.
Blondinen blir kvar, det finns lite skog att köra i, men skördaren kommer att säljas då det nya innehavet inte motiverar den, tyvärr...🙁

Användarvisningsbild

Re: Rottne Blondin RD

Ängagärdet  
#703625 Jajjamensan han håller igång.
Hans telenr: 070-246-4888
Mvh Kalle L.

Avatar Fallback

Re: Rottne Blondin RD

H.Andersson  
#703743
Blondin 750 skrev:Jag har i alla fall delar dom kan vara användbara. Det finns en komplett drivaxel med knutar och rulle, dock är axeln brusten men grejorna är gratis om du vill ha dem. Jag har bytt till nya axlar/rullar och har inte någon användning av detta längre. Det åker till skroten inom kort annars då jag håller på att flyttstäda.


Helt klart intressant om rullen är användbar, Har en som blivit mer halv än hel. Hur långt bort från Mjölby finns du?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).