Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607815 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

hlb  
#703162 Vinterbadat har jag gjort ofrivilligt några gånger och en gång frivilligt, när en vadslagning på 50 kr blev omöjligt, för en då väldigt ung smålänning, att motstå.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#703169 Det har jag gjort en gång också, ofrivilligt alltså! Utan isdubbar och där man inte bottnade.... gör inte om det! 😱

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

hlb  
#703172 Berätta gärna om hur du tog dig upp, bra att lära sig av, även om jag inte tänker drutta i fler gånger. Jag har bara varit nära kanter med grenar och träd.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#703177 Hävde mig upp på iskanten och sen knyckte jag kroppen framåt. Fick sen fram ett ben så jag kunde hasa mig vidare. Ingen rolig känsla när man låg i vattnet och kände att underkroppen sögs in under isen. Det var lite strömt där ..... Ett av de nio liven förbrukades nog där ... 😉

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Sne4  
#703181 nej usch, vinterbada ofrivilligt är inte kul. Får väl dock skylla mig själv lite som tyckte att det var kul att åka på isflak som jag högg loss när jag var liten. När ett av isflaken sprack så blev det en kall simtur...Nåja det var ju bara 50m från huset, men snabbt in i den varma duschen gick det.

Hugger man upp en vak ör att hoppa i så är det annorlunda, men dottern skulle promt i en gång till för att bräcka pappa ch den bjöd jag gärna på.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

masyngel  
#703207 Var ute på isen med farsan och lillebror, var nog 8 år gammal och hade precis lärt mig om isar, och farorna, vass, utlopp, bryggor osv.

Eftersom jag var tvärtompojke, med behov av att bli bekräftad, sa jag till farsan att nu går jag in i vassen...

Han garvade bara, visste vad jag menade.

En minut senare hör vi lillebror ropa på hjälp, självklart hade han gått in i vassen och gått ner sig...

Vi gjorde som man ska, kröp ut och farsan slet upp honom ur sjön, stark hockeyspelare.

Sedan fick vi springa oss varma och jag fick ge brorsan hälften av mina torra kläder, pinsamt som fan,eftersom Helene som jag var kär i kom med sin mamma och bror...
Och där stod jag i kortkalsonger på isen.

Två år senare gick dumhuvudet (brorsan) igenom isen igen...
Men han spräckte bara hakan, sedan kom han upp och man fick springa igen...

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

masyngel  
#703208 Satt och funderade, minns ej om vi hade ispikar eller använde skridskor att hacka med...

Jag hade inga hockeyrör ännu, utan barnskridskor med spets bak.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Williamm  
#735505 Plogpinnarna har slagit ut!

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

tallen100  
#735507
Williamm skrev:Plogpinnarna har slagit ut!

🤣
Jo det är väl lite varmare i söder, dom jag sett har bara kommit upp ur marken än men dom är rätt höga😉

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#736952 Blev jobb i morse.

12 cm snö på två, tre timmar.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#736964 Samma här 😥

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#736974 Kom bara någon cm. Så det var inte lönt o skotta.

Men det lär bli annat imorgon.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#736978 Har lite dikeskantröjning jag planerar ta i morron. Bara sly och minigranar, så
det blir väl snöstorm när jag kommer med kompostklingan :lol:

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

axwell  
#737017 Vi har massor av frost på backen, runt -12 sedan en vecka och just nu-18 grader.
Dvs. perfekt väder för stabil tjäle som kanske håller hela vintern in i maj 2022. 👍

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Bax  
#737034 Jag skottar hellre snö. Men det är bra att få ordentlig tjäle, det var flera år sedan.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).