Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607813 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

hlb  
#702820 Mötte en citronfjäril i går, när jag körde till skogen.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#702830 Köp en burk med sprutsilicon, @fendt311, och ge spaden
en dusch. Har gjort det själv, och det funkar bra.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

fendt311  
#702848 Sprut Silicon. Det måste jag prova. Har varit lite rädd för Silicon i verkstan. Eftersom man lackar bilar och div annat. Fast på spade ute, gör det ju ingenting. Tack för tipset JensSkoog. 😊

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#702926 Blev nog årets sista skidtur i veckan. Dåligt med snö i skogen men på fälten gled det bra. Skönt att slippa bära på grejorna i alla fall.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#702942 Snackade med granne som gjort/gör en stor avverknig. I torsdags hade timmerbilen envisats med att hämta virke. Skotarföraren försökte avstyra, men han skulle ned på den nygjorda vägen. Körde fast i leran såklart. Fick lasta av, och släpet fick skotaren dra upp till stora vägen (ca 100m bara). Tjällossningen är kommen...

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Tralsmo  
#702944
Mangan skrev:Snackade med granne som gjort/gör en stor avverknig. I torsdags hade timmerbilen envisats med att hämta virke. Skotarföraren försökte avstyra, men han skulle ned på den nygjorda vägen. Körde fast i leran såklart. Fick lasta av, och släpet fick skotaren dra upp till stora vägen (ca 100m bara). Tjällossningen är kommen...


Timmerbils chaufförerna lyder alltid mej när ja ringer å avråder.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

hlb  
#703136
Sonen kom på att en 550 XPG biter bra i 25 cm is.
Vinterbadar ni mycket?
En stackars australiensare, längst till vänster, som träffat en trevlig svenska från vårt grannskap, måste ju lära sig vikingarnas vanor.
Nåja, i kom han och är väl värd en applåd. Två plusgrader i vattnet.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#703137 Men, vart är du på bilden, @hlb - har du
tagit en simtur under isen?

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

tallen100  
#703139 Nån ska väl vara fotograf oxå... 😀 👍

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

hlb  
#703140 De förbaskade myndigheterna har satt en max ålder på 75 år för vinterbad (15 nov- 15 mars) i vårt län. 😀

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#703143 Undrar jag om det var sanning, hlb? ..... 😉

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

hlb  
#703145 MMmmmm, men värre lagar o regler har man väl sett och ingen här på SFO känner väl mig som en lagbrytare????

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#703146 Nä, men jag tror du är lika klok som en annan och avstår såna tokigheter ..... 😉

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

hlb  
#703147 Han som är tvåa från vänster får nog vara min ersättare på sådana övningar numera.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

tallen100  
#703159
hlb skrev:Han som är tvåa från vänster får nog vara min ersättare på sådana övningar numera.

Det var inget tvivel om vem på bilden som är din son, han är liiite mörkare i skägget, annars ser likheten ut att vara slående 😀

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).