Verkstan

Volvo BM430 ulyd og hydraulikk...

7 inlägg 3553 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Volvo BM430 ulyd og hydraulikk...

steppdeck  
#703043 Hei, kjøpte nettopp en 71 modell Volvo 430 fordi jeg hadde lyst på en. Godt fornøyd med Volvo, har en 320 fra før...

Ganske hard motorlyd i denne ved belastning, forsvinner i unnabakk uansett turtall og på tomgang, normalt? Ikke sånn på 320’n og naboens 430 men den har 320 motor da.

Fråga 2... har to spaker på hydraulikk sentralen men bare ett enkeltvirkende hydraulikkuttak, når jeg aktiverer den andre spaken så hører jeg det «jobbes» begge veier på spaken så jeg skal montere uttak for å bruke hydraulisk toppstag, har noen et bilde av hvor koblingene skal monteres på sentral?

Takker for svar👍👍👍



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Volvo BM430 ulyd og hydraulikk...

Nyborg  
#703051 Fråga2: de två uttagen till höger är till den högra spaken, dubbelverkande uttag. Det ska du använda till toppstaget.

Användarvisningsbild

Re: Volvo BM430 ulyd og hydraulikk...

steppdeck  
#703053 Takker for svar, har bare sentralen med to spaker og bare ett uttak, og det er enkeltvirkende, jeg skulle gjerne visst hvor på sentralen jeg kobler til uttakene for den dobbeltvirkende delen😊 tror uttakene var ekstrautstyr her i norge og de fleste 430 ble levert med sentral ferdig for enkelt og dobbeltvirkende men uttak bare på det enkeltvirkende.

   TS
Avatar Fallback

Re: Volvo BM430 ulyd og hydraulikk...

Førland  
#703082 Se under sentralen om det ikke er 2 porter som er plugget der, der er vel også slangen til det enkeltvirkende uttaket også. (på den andre seksjonen)

Avatar Fallback

Re: Volvo BM430 ulyd og hydraulikk...

Ferguson system  
#703095 Når du skriver hard motorlyd ved belastning. Er det antydning til feiltenning eller mekaniske ulåter?
Har du sjekket tilstand på olje og kjølevann?

Hvis motoren er i generellt god tilstand og hvis du ikke hører mekaniske ulåter ellers. Så er det en ting som jeg kan tenke meg er årsaken til den harde gangen ved belastning. Tette eller slitte injektorer.

Prøv med dieselrens/dyserens først og se om det hjelper. Hvis ikke det hjelper, så ville jeg ha vurdert å skifte eller overhale dysene.

Användarvisningsbild

Re: Volvo BM430 ulyd og hydraulikk...

steppdeck  
#703096 løste seg, var ute på raid i morges å fikk sett på en annen 430 hvor begge sentralene va koblet opp, nå er det bare å finne rett gjengetype å bestille slanger med 90 grader bend og koblinger👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Volvo BM430 ulyd og hydraulikk...

steppdeck  
#703098 Gått bare 2960 timer og ny olje, ny kjølevæske, banking går i en tredjedelstakt så kan være dyse ja, skal prøve å kjøre en runde dyserens. Går veldig fint og drar godt uten å ryke noe den motoren. Takker for svar Kara 👍

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).