Skogsvagn (Huggarvagnar)

Hjälp med huggarvagn, slang läcker.

4 inlägg 2148 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hjälp med huggarvagn, slang läcker.

Karl-magnus  
#703025 Jag är ganska ny på detta. Men det som jag behöver hjälp med är hur man byter slangen på huggarvagnen. Den slang som sitter längst ut på gripen som gör att gripen går ihop. Vad heter en sådan slang? Har försökt hitta en slang som skylle passa på lantmännen men hittade ingen. Slangen är ca 40 cm lång. Det är en Moheda 2.58 TL kran.
Tack på förhand!


Senast redigerad av Karl-magnus sön 28 feb 2021, 19:58, redigerad totalt 1 gång.

   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Hjälp med huggarvagn, slang läcker.

skogsjan695xl  
#703028 Skruva lös slangen och ta med den till lantmännen så gör dom en ny åt dig.

Användarvisningsbild

Re: Hjälp med huggarvagn, slang läcker.

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#703037 De där slangarna brukar vara förbrukningsvara så gör minst en slang extra. 👍

Avatar Fallback

Re: Hjälp med huggarvagn, slang läcker.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#703039 Gå till en riktig serviceverkstad istället. De pressar en ny på några minuter. Antagligen är slangen en 3/8 och lossas med 22 mm nyckel samt ev. en skiftnyckel som mothåll. Som sagt köpt några stycken att ha i traktorn.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).