SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Motorsåg och handhållet

Test av nya huggarbältet Flexi från Husqvarna 2019

101 inlägg 52894 visningar 31 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Test av nya huggarbältet Flexi från Husqvarna 2019

mattiasd  
#700757
Klyv Bixby skrev:Smart tänkt med airsoft/arme grejen 👍


Varför köpa hjulet igen. Bältet har nog kostat mig 150 spänn att sätta ihop, eftersom allt grönt redan är avskrivet för länge sen...

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Test av nya huggarbältet Flexi från Husqvarna 2019

Stampep  
#702828 Är på g att köpa ett bälte, lika bra att köpa ordentligt på en gång 😉

Ni som har köpt, bör man köpa det för fällning eller kvittning? Vad är skillnaden?

Några extra hållare som rekommenderas?

Användarvisningsbild

Re: Test av nya huggarbältet Flexi från Husqvarna 2019

OddHEriksson  
#702874 Jeg har rigget mitt til med 3 x flaske/burk-holder bak, 2 fuel og 1 olje (0.9L). Øks på høyre side og kiler på venstre. Fungerer fint for min del :)

Användarvisningsbild

Re: Test av nya huggarbältet Flexi från Husqvarna 2019

Stampep  
#702922 Blev ett "fällning", äger inte ens en krok så tyckte kilfickan var lämpligare 😉 köpte till en sån förslutningsbar ficka att ha vattenflaskan i och en ny första förband.

Är kampanj nu så fick med 2 kilar och 60cm yxa 👍

Användarvisningsbild

Re: Test av nya huggarbältet Flexi från Husqvarna 2019

Meijer  
#703171 Köpte ett sånt kit för ett tag sen, yxan passade inte i hållaren...lite märkligt. Fick dels fila ned handtaget lite och dels bända upp ögglan lite för att få yxan på plats.

Avatar Fallback

Re: Test av nya huggarbältet Flexi från Husqvarna 2019

zeetorg  
#703215
Stampep skrev:Blev ett "fällning", äger inte ens en krok så tyckte kilfickan var lämpligare 😉 köpte till en sån förslutningsbar ficka att ha vattenflaskan i och en ny första förband.

Är kampanj nu så fick med 2 kilar och 60cm yxa 👍


Vart handlade du och vad fick du betala?
(blev lite sugen själv)

Användarvisningsbild

Re: Test av nya huggarbältet Flexi från Husqvarna 2019

Stampep  
#703263
zeetorg skrev:
Stampep skrev:Blev ett "fällning", äger inte ens en krok så tyckte kilfickan var lämpligare 😉 köpte till en sån förslutningsbar ficka att ha vattenflaskan i och en ny första förband.

Är kampanj nu så fick med 2 kilar och 60cm yxa 👍


Vart handlade du och vad fick du betala?
(blev lite sugen själv)



Köpte hos en återförsäljare i Örebro, bör gå att köpa hos alla till samma pris. Var typ 1990:- för bältet med 2 kilar och yxa på köpet.
Ett par hundringar till för första förband och påsen.

Användarvisningsbild

Re: Test av nya huggarbältet Flexi från Husqvarna 2019

Stampep  
#703264
Meijer skrev:Köpte ett sånt kit för ett tag sen, yxan passade inte i hållaren...lite märkligt. Fick dels fila ned handtaget lite och dels bända upp ögglan lite för att få yxan på plats.


Jo den var lite trög, har precis beställt en annan krok och tänkte borra ur nåt av hålen upp mot huvudet och hänga den i istället.
Har en mindre yxa också som bör passa i hållaren.

Avatar Fallback

Re: Test av nya huggarbältet Flexi från Husqvarna 2019

zeetorg  
#703338 Ok tack!

Användarvisningsbild

Re: Test av nya huggarbältet Flexi från Husqvarna 2019

T Landström  
#730292 Jag är lite besviken på fickorna för krok och sax... Jag har tappat två stycken krokar när jag varit ute... 👎

Användarvisningsbild

Re: Test av nya huggarbältet Flexi från Husqvarna 2019

anersimyra  
#730313 https://www.maskinklippet.se/skog/skogs ... gLaE_D_BwE Oregons, här under namnet Sthil har ett hölster som efter lite modifikation får kroken att sitta riktigt hyggligt. Strax innanför de två övre nitarna så klipper man upp hölstret vertikalt ett par cm så att den nedre delen på krokens handtag går ner i de uppklippta spåren. När man sen trycker ner en kil i hållaren så sitter kroken riktigt bra. 👍🙂

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).