Arbetskläder för skogen

sievi Sågskyddskänga

7 inlägg 4115 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

sievi Sågskyddskänga

Tommy90  
#702618 Hej! Har någon provat Sievi Sågskyddskänga? eller skall man satsa på Husqvarna eller Stihl?



   TS
Avatar Fallback

Re: sievi Sågskyddskänga

gamla drängen1964  
#702644 Första paret lossnade sulan på klacken,fick nya sedan lossnade öglor för snören på två par.Där efter fick jag pengarna tillbaka.

Användarvisningsbild

Re: sievi Sågskyddskänga

Fredi  
#702651 Har ett par Sievi och ett par Stihl Dynamic S3. Använder hellre Sievis, mjukare och smidigare att gå med och har hittills hållit ihop. Dock är dom inte i yrkesbruk.

Användarvisningsbild

Re: sievi Sågskyddskänga

Tommy90  
#702678 okej! jag är intresserad av sievi för dom ser inte så stora och klumpiga ut men om dom inte håller så är det onödigt att fundera på dem 🤔

   TS
Användarvisningsbild

Re: sievi Sågskyddskänga

Fredi  
#702750 Dom är i varje fall mycket smidigare än Stihls Dynamic som jag har. Känns nästan som en normal arbetskänga att gå med. Provade Husqvarnas Functional när jag köpte Stihls, dom var som en skidpjäxa på foten. Styva och klumpiga tyckte jag. Kanske Husqvarnas technical kängor är smidigare har ej provat dessa.

Användarvisningsbild

Re: sievi Sågskyddskänga

Tommy90  
#702845 jo jag kan tänka mig att dom är mycket smidigare och kan säkert förtjäna in sig ganska fort om man inte är så klumpig då man skall arbeta! bara dom håller! men som sagt man kan ju alltid pröva och går dom sönder så får man säkert pengarna tillbaka

   TS
Användarvisningsbild

Re: sievi Sågskyddskänga

Brännlandet  
#707447
Fredi skrev:Dom är i varje fall mycket smidigare än Stihls Dynamic som jag har. Känns nästan som en normal arbetskänga att gå med. Provade Husqvarnas Functional när jag köpte Stihls, dom var som en skidpjäxa på foten. Styva och klumpiga tyckte jag. Kanske Husqvarnas technical kängor är smidigare har ej provat dessa.


Med Husqvarna technikal är det som att ha på sig ett par slalompjäxor, hårda och styva !

Dessa är det klart bästa jag provat och mest lik jaktkängor ! 👍

https://www.hylte-lantman.com/genzo-hug ... orest-work

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar