Skogsvagn (Huggarvagnar)

Farma T 17 - ny stor huggarvagn från Farma

6 inlägg 2968 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Farma T 17 - ny stor huggarvagn från Farma

Torbjörn Johnsen  
#702409 Farma kommer nu med en stor och kraftfull 17-tonsvagn för den som behöver en stor huggarvagn. Det är Farmas största tillverkade vagn någonsin och det är framför allt en vagn anpassad för den europeiska marknaden. T 17 har dubbelram, frigångshöjd på 63 cm och en lastarea på 3,3 m2. Det går att välja drivning med navmotor eller robsonrullar och som alla vagnar för den europeiska marknaden så går den att få med bromsar.
Det framgår inte vilka kranalternativ som är aktuella men jag utgår från att det är de allra största som typ C 8,5 G2.

Tyvärr så verkar det inte finnas någon info om nya vagnen på Farmas sajt ännu.



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Farma T 17 - ny stor huggarvagn från Farma

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#702442 Den ser fin ut, jag ska tipsa grannen som letar efter begagnad 9-tonnare men han kanske kan utvidga budgeten. 👍

En sak jag direkt tänker på om jag skulle köpa en skogsvagn för typ 500000 kr är att den INTE ska ha stödben.
Kanske hade gått att automatiskt låsa boggie eller liknande när man rör på kranen, vet inte hur mycket det skulle stadga. Så fungerar ju en hjulgrävare, den låser axeln.

Som tillverkare hade jag vid premiär år 2021 INTE erbjudit något alternativ där det går hydraulslangar till hytten.

Användarvisningsbild

Re: Farma T 17 - ny stor huggarvagn från Farma

Bert1  
#702446 Min M91a blir väldigt svajig i tornet när jag kör med kranen utan benen nere
Jag har 4slangar mellan traktorn och vagnen och mycket mindre/lättare och koppla blir det nog inte

Användarvisningsbild

Re: Farma T 17 - ny stor huggarvagn från Farma

lodin92  
#702452 Länken ser väldig t7 lik ut 😉

Användarvisningsbild

Re: Farma T 17 - ny stor huggarvagn från Farma

Torbjörn Johnsen  
#702552 Ja, som det kan bli😱. Jag hittade tyvärr inget att länka till den nya vagnen men tog bort fellänken. Tack för uppmärksamheten!

   TS
Avatar Fallback

Re: Farma T 17 - ny stor huggarvagn från Farma

Bosse1  
#702556 Här var det pdf.

http://www.forsmw.se/startsida

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).