Verkstan

Vad var det senaste ni byggde??

2372 inlägg 761598 visningar 172 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

tallen100  
#702315
fendt311 skrev:Bord och växthus mm till frun? Ni måste lära er att göra som jag i helgen. Jag sa NEJ! till frun för första gången. Kändes jätte bra efteråt för mig. Har försökt så länge att säga nej. Vad hon sa, kanske ni undrar över? Hon sa att..... Nu kryper du fram under sängen.😲

😂😂😂
Och går raka vägen ut i verkstan och sover i natt😉

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

fendt311  
#702322
tallen100 skrev:
fendt311 skrev:Bord och växthus mm till frun? Ni måste lära er att göra som jag i helgen. Jag sa NEJ! till frun för första gången. Kändes jätte bra efteråt för mig. Har försökt så länge att säga nej. Vad hon sa, kanske ni undrar över? Hon sa att..... Nu kryper du fram under sängen.😲

😂😂😂
Och går raka vägen ut i verkstan och sover i natt😉

Hur vet du det? Är vi grannar?😂😂

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Vardon  
#702332 Denna vagn har varit med ett tag, den har haft hö och dragits av häst och varit vedvagn nummer i två i traktortåg. Nu ska den få förvara traktorhjul.

Nu blir den hjulvagn. Då 4 traktorhjul blev väl tungt på gafflar för att köra en km efter väg. Dessutom var sikten något begränsad... Var nog tungt tungt att flytta med pallbjörn på trägolv.

Kortad några meter och allmän service. Och lite trä att lägga på

Hoppas denna blir lite lättare att rulla på golvet om än den nog blir jättekul att backa med...

En slang var nog lätt utsliten....

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

barbarossa  
#703259 Hydraulisk

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

barbarossa  
#703260
barbarossa skrev:Hydraulisk winch

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Vardon  
#706041 Skulle ha ut harven för att få ut något annat. Höll inte på att få ut den för toppstången var för kort. Va fan jag ställde ju in den med dessa prylar.


Just det jag har ju hissat ladan ca 2 dm och bron har inte följt med så det fick bli en ny bro.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

JensSkoog  
#706075 Bra du inte gjorde nya dörrar lite smalare också @Vardon- Du
hade i så fall inte varit den första som lurat sig själv på det 🤣

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Vardon  
#706079 Enklast hade ju varit att låta ladan stå kvar men nu får jag den inte bättre. Hissade den fför 3 e gången på två år brevid porten och fick upp den 15 mm till. Nu får det duga.

Men sen var bron dålig och det är så skönt när det funkar. Harven har inte snvänts på 25 år men ska gå att hämta. Bra med kador att plocka in bra att ha saker i.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

enbhen  
#710973 Byggt ett staket / insynsskydd / vindskydd till en trall (som även den är nybyggd). Använt undertryckta gran som handbarkats. Tycker resultatet blev helt ok med ett skogligt tema. Återstår att fixa överliggare men som vanligt saknades det en stackars plankbit 🤨

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

ananders  
#712285 En grävmaskin. 😎





Tyvärr så saknas några smågrejer.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

JörgenO  
#712304 En riktig klassiker. Har du alla luftledningar?
Det finns passande påBiltema men de är genomskinliga o lite plastigare/stelare men de funkar i nödfall

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

ananders  
#712309
JörgenO skrev:En riktig klassiker. Har du alla luftledningar?
Det finns passande påBiltema men de är genomskinliga o lite plastigare/stelare men de funkar i nödfall


Nä, det är bl.a. den längsta luftledningen som saknas och en t-koppling.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

ananders  
#712342 När man ändå håller på...
Minns så väl den julen jag fick denna borg, jag var riktigt osocial den juldagen.




Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#712730
Tablet Stand
Tablet Stand

Jag har bänglat med att bara luta läsplattan bakåt mot routern, ståendes på högtalaren
men nu provade jag att bygga en hållare-prototyp som dessutom får upp läsplattan en bit så
att kameran är i samma höjd som mina ögon samt har tre vagnsskruvar undertill som
gör att man kan finjustera lutningen/kameravinkeln.
Nu inställer sig frågan vad den ska heta?

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

hfab  
#712751 SWTS
Slurfi wooden tablet stand

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).