Skogsnyheter

Rättegången mot Karl Hedin börjar

71 inlägg 20883 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

Ekman  
#702193
Mellberg skrev: Normalt skulle man inte skriva i denna tråd och en möjlig död varg borde vara en mindre sak än ett flertal döda människor i flera stadsmiljöer. Ibland känns det som att 10 miljoner gjorde större nytta någon annan stans.

Sedan borde det vara så att de som i första hand påverkas av vargen, alltså landsbygds och glesbygdsbor skulle ha en större talan, istället för stadsbor i en förening. Här har staten, naturvårdsverket, länstyrelsen och kommuner misslyckats totalt.


Bara ett evigt kohandlande i politik och myndighetsutövning som är i tilltagande. Där social media går in, går vett ut. Var tog vett och sans vägen? Rimlighet?
Sociala medier är inte verklighet och folk tar inte ansvar för vad de okritiskt delar för smörja. Plötsligt är allt polariserat pga att ett antal tusen tryckt på gilla-knappen i en fråga de inte ens funderat över. Eller kritiskt granskat fakta kring. Gäller alla läger och alla frågor.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#702232 Vad som kommer fram i dagen rättegång visar att bevis är planterade och allt är
ett påhitt av huvudvittnet.
Vi får hoppas på frikännande domar

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

tallen100  
#702296 Lysande att slänga bort så många miljoner på trams, heja sverige 💪

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

isteskog  
#702298 Kanske läge att återinföra tjänstemannaansvar 😉

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#702304 Åklagaren anser att vi i Finland utrotar varg med gift vilket är lögn.
Visst finska jägareär urless på varg som tar deras hndar men vilken jägare skulle lägga ut kött med gift i som nån annan jakthund kunde äta.
Nä allting verkar vara ett skilsmässodrama som KH blivit inblandad i

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

tallen100  
#702306 Nej gift är rena djurplågeriet och det tror jag ingen normalt funtad skulle lägga ut, hur illa dom än tycker om vargen.

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

Danskar´n  
#703409 En gubbe som KH har inte kommit dit han är om han var så dum att jaga något så oväsentligt som en varg på svensk mark! Om han hade lust att jaga varg - eller annat som är fridlyst i Sverige, tror jag att hans plånbok är tjock nog för att betala biljetten sådär vart som hällst han var tvunget åka, så detta har inget med tjuvjakt å göra. Kärringen som tycks vara huvudvittne, tycks vara ute efter helt andra mål. Men vi får se, eftersom miljonerna rullar ur skattebetalarnas fickor...

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#703429 Det finns ju onormalt funtade männiksor på alla samhällspositioner, så att någon är rik eller äger ett stort företag tror jag inte säger varken bu eller bä om den personens laglydighet.

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

tallen100  
#703445
JörgenO skrev: heja Tallen!!! Alltid på den starkes sida ❤️❤️❤️

Dom starka i vargfrågan är trotoarbönder, som helt saknar både förståelse och empati för vad vargen ställer till för dom som bor på landsbygden.
Sitt ni på era balkonger några meter upp i luften, blicka ut över asfalt och betong, och dröm om vargen i bruset från staden.
Er sida kommer jag aldrig stå på 😉

Användarvisningsbild

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

Torbjörn Johnsen  
#705656 Tingsrätten i Västmanland meddelar en friande dom idag. Åklagarens bevisning uppfyller inte vad som krävs för en fällande dom.

https://svt.se/nyheter/lokalt/vastmanla ... ingsratten

   TS
Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

slatte  
#705660 Kändes som att detta var en väntat resultat efter att ha följt vad medier har rapporterat från rättegången, däremot slås man av hur Polisen och åklagare har missbrukat sin makt för att få till husrannsakan och telefonavlyssning.
Jag hoppas verkligen att de driver dessa punkter vidare, men det är väl som vanligt ingen som ska ta ansvar vad som har hänt.

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

isteskog  
#705666 Tjänstemannaansvaret är ju borta sedan länge ...... 😤

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

Danskar´n  
#705670
Mangan skrev:Det finns ju onormalt funtade männiksor på alla samhällspositioner, så att någon är rik eller äger ett stort företag tror jag inte säger varken bu eller bä om den personens laglydighet.


Om du nu läser noggrant å förstår vanligt svenska, så ser du att det inte var det jag pratade om! Idioter finns i alla läger - så mycket håller jag med om, men KH är knappast någon idiot på det sättet. Galenskapet ligger på ämbedsmannaplan!

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

aunnr1  
#705674 Vargfrågan är en så infekterad fråga att den har nästan blivit omöjlig att debattera på ett civiliserat sätt.
men jag reagerar ändå på att folk som jagar nästan alltid säger att naturupplevelsen är viktigare än bytet, men dom vill själva välja vad det skall vara för lämpliga djur i skogen sådana som stör dom vill vi inte ha.
O sen har vi skogsägare,, varför är många skogsägare mot att det finns djur i skogen som skulle innebära att älgstammen skulle kunna balanseras
på en betydligt naturligare nivå o därmed betesskadorna skulle minska ganska kraftigt kan man ju också undra över.

o bara för att klargöra ,jag bor så förbannar långt ut i bushen att detta knappas kan kallas för landsbygd

Avatar Fallback

Re: Rättegången mot Karl Hedin börjar

jannee  
#705680 Bygga ett åtal på hörsägner, elakt förtal, avundsjuka och egna motintressen höll tydligen inte gentemot en miljardär.
En vanlig jägare, utan möjlighet till att anlita en duktig advokat hade åkt dit så det skrikigt om det.
För övrigt tror jag inte ett skvatt på dessa jägare som påstår att det är naturupplevelser som är det primära under jakten.
man kan undra varför jägare går man ur huse när när BOCKJAKTEN blir tillåten, samma när älgjakten startar.
Sedan minskar (t.o.m. försvinner) intresset när det bara återstår kalvar - troféjakten är borta.
Jaga gris, finns i överflöd, då är tydligen naturintressena nada.
Varför i he**te vågar inte jägarna vara sanningsenliga????
Jägarna avskyr (hatar) varg och lo, orsaken till detta är att dessa djur tydligen förstör naturupplevelserna?
Hur många jägare går runt i skogen och plockar bär och svamp, där om någon gång får man naturupplevelser.
När jag fiskar, om det är fisk eller kräftor är den huvudsakliga anledningen att jag vill fånga fisk eller kräftor, inte att titta på vågor, vass och näckrosor.
Skenheliga människor, oberoende om det är stadsbor, jägare eller högt uppsatta byråkrater (tjänstemän) är något jag inte har förtroende för.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).