Traktorer och processorer

Valmet x05 serien, allmän tråd

99 inlägg 23619 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valmet x05 serien, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#698468 Detta är nåt nog fler behöver göra, vilka säkringshållare har du använt?

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valmet x05 serien, allmän tråd

Vardon  
#698480 Sagro hade för 12 säkringar och ett gammalt fäste och sen delar backljusreläet och säkringar samma skruv. Som sagt kanske lite slip på kåpan då den blivit lite flyttad i sidled.

Men lika bra att inte bygga utåt trångt nog åt knäna

Avatar Fallback

Re: Valmet x05 serien, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#698532 Liknar den fast med 8 säkringar som jag bytte till i Hydreman fast den har skruvad kåpa.
Är alla anslutna matningar med separata kabelskor?
Hade skruvanslutning med gaffel mellan många säkringar som knölade till bytet endel

Användarvisningsbild

Re: Valmet x05 serien, allmän tråd

Vardon  
#698539 Separata så de blev att göra lite slinga

Avatar Fallback

Re: Valmet x05 serien, allmän tråd

Sture Andersson  
#699685 Har försökt byta motorvärmare på min Valmet 605 ,får inte in den hur jag än försöker ,den sitter i vattenpumpen ,måste man ta dän vattenpumpen för att få dit den ,hoppas nån här varit ute för detta problem ,och vet svaret .

Avatar Fallback

Re: Valmet x05 serien, allmän tråd

maltex  
#699717 Kroken ska vara in mot motorn , gäller att få rätt vinkel. Var lite pyssligt innan man kom på hur. Bytte på en 604 nyss är lika förstår problemet.

Avatar Fallback

Re: Valmet x05 serien, allmän tråd

Sture Andersson  
#699770
maltex skrev:Kroken ska vara in mot motorn , gäller att få rätt vinkel. Var lite pyssligt innan man kom på hur. Bytte på en 604 nyss är lika förstår problemet.

Fick du dit den utan att ta dän något eller lossa muttern med låsringen .

Avatar Fallback

Re: Valmet x05 serien, allmän tråd

maltex  
#699775 Fick lirka ett bra tag,lastare på och ej start bar traktor.Men plötsligt kom den på rätt plats då va det bara att skruva fast.

Användarvisningsbild

Re: Valmet x05 serien, allmän tråd

baronesse  
#702242 Är turbinkoppling mer lätt trampad än vanlig koppling?

Användarvisningsbild

Re: Valmet x05 serien, allmän tråd

Bert1  
#702245 Det tvivlar jag på inom dom inte har med varandra och göra i de avseendet
Men däremot kan det skilja i hur tung pedalen är mellan olika tillverkare av koppling

Användarvisningsbild

Re: Valmet x05 serien, allmän tråd

Fredi  
#702293 Jo turbinkopplingen trampas inte alls, det finns en vanlig koppling som trampas som vilken som helst traktor utan turbin på 05 och 6000 serien förutom hitec modellerna som saknar normal koppling.

Användarvisningsbild

Re: Valmet x05 serien, allmän tråd

VioxTv  
#704515 Var ute för ungefär en vecka sedan och körde med vägsladden på traktorn (Valmet 605) och satt då och tänkte på hur man ska ha hydrauliken när man åker med den i "upplyft läge". Är det meningen att man ska ha spaken i högsta läget? Tyckte inte det kändes helt rätt, men är ganska ny på att köra med redskap så var inte exakt säker på hur det skulle vara. Någon som är kunnig om det?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet x05 serien, allmän tråd

Bert1  
#704521 Varför skulle du inte ha den fullt uppe om det nu går?

Användarvisningsbild

Re: Valmet x05 serien, allmän tråd

VioxTv  
#704526 Vet inte, fick bara en känsla att traktorn fick mycket belastning men som sagt andra gången jag kört med tungt på det sättet så därför jag tänkte fråga.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet x05 serien, allmän tråd

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#704536
VioxTv skrev:Var ute för ungefär en vecka sedan och körde med vägsladden på traktorn (Valmet 605) och satt då och tänkte på hur man ska ha hydrauliken när man åker med den i "upplyft läge". Är det meningen att man ska ha spaken i högsta läget? Tyckte inte det kändes helt rätt, men är ganska ny på att köra med redskap så var inte exakt säker på hur det skulle vara. Någon som är kunnig om det?

Är det en vanlig vägsladd med två skär och lite barlast så är det ingen belastning för den traktorn.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).