Traktorer och processorer

Montera PTO pump Case 585XL

4 inlägg 2080 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Montera PTO pump Case 585XL

källefall8  
#702219 Hej,
Finns det någon som kör med pump och växellåda på kraftuttaget på en Case 585xl? Det är knappt nån plats uppåt för växellådan pga toppstångsfästet - ca 8cm centrum tapp till undersida fäste. Även om man flyttar ut pumpen med förlängare så är det ont om plats uppåt för toppstångens rörelseutrymme (måste använda toppstång till processorn) Kan man vända växellådan upp och ner eller smörjer det inte då? Det finns ett täcklock rakt under där pto-tappen kommer ut nu, där jag antar att vissa modeller har 1000v tappen, eller kan man flytta mellan övere och undre utgång? Skulle ge mer utrymme uppåt.
Skulle vara intressant att se om nån löst detta på nåt smart sätt.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Montera PTO pump Case 585XL

Vardon  
#702223 Inte svar på frågan, men vad ska du ha för processor , spontant känns det enklare att ha pumpen på processorn och axel. Skillnad på vagn som välter och vagnsstyrning , men det kanske är planen med? Personligen tycker jag en vanlig pump är krånglig nog att få plats utan div ombyggnationer. Fast enklast låter väl att vända den alternativt om du kan förlänga den och rotera den lite så toppstaget går fritt.

Jag har tagit bort pto-spärren på mina pumpar då de ändå låser genom fäste i toppstagsfäste, eftersom jag insåg att på hypropumpen får jag inte in händerna för att lossa spärren... bra att komma ihåg att den ska av också.

Användarvisningsbild

Re: Montera PTO pump Case 585XL

JohannesG  
#702255 Växeln går att vrida hur som helst. Brukar finns en tabell med olika oljevolym beroende på montering till växellådorna. Kolla annars med säljaren. I tillägg får man byta plats på bottenplugg, nivåglas och luftning så det stämmer för ändamålet.

Avatar Fallback

Re: Montera PTO pump Case 585XL

källefall8  
#702266 Tack för svar! Kanske skulle funka med förlängare på tappen samt rotera växellådan 180grader, antar att man isf måste rotera pumpen motsvarande i förhållande till växellådan för att få den rätt (om den nu är symetrisk). Dock skulle jag nog vilja ha ett stödlager om man ska förlänga tappen, känns inget vidare att hänga en sån klump med hävstång på kraftuttaget. Om det funkar hade jag tänkt ha traktorn framför en Hypro 300, pto-axeln skulle bli för kort om man ska få plats med pump och växellåda framför processorns tank.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).