Skogsvagn (Huggarvagnar)

Utskjut

9 inlägg 2585 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Utskjut

VALLE2914  
#701636 Har en k45 kran funkar skapligt men utskjutet går sakta.
Fråga är det en strypning på det.



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Utskjut

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#701637 Tvivlar på att det är någon strypning. Utskjutet blir en svag punkt om inte flödet räcker till. Mera varv!

Användarvisningsbild

Re: Utskjut

VALLE2914  
#701654 Sväng och dom andra funktioner funkar skapligt
Det är bara utskjutet som går för sakta talade idag med en som har en moheda50 och han har samma bekymmer

   TS
Avatar Fallback

Re: Utskjut

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#701656 De andra funktionerna har lite "utväxling". Utskjutet går inte fortare än kolven. Om det inte har utväxling med kedja som större långkranar kan ha.

Användarvisningsbild

Re: Utskjut

VALLE2914  
#701658 Jag har bara kört skotare innan så det är kanske förklaringen men med mera fart så går svängenför fort i min mening då måste man nog ha ett annat styrsystem för att känna harmonin

   TS
Användarvisningsbild

Re: Utskjut

machonisti  
#701660 Jag har aldrig kört huggarvagn men skotare med sexspakssystem och enkelt utskjut. Utskjutet gick långsamt jämfört med de moderna med kedjeutväxling som skogsola nämner.

Användarvisningsbild

Re: Utskjut

molnia  
#701661 Far har en moheda med K45 kran, det är precis som du säger, utskjutet är oerhört långsamt.
Har även kollat upp att lättviktspaketet som vi har inte ska klara mer än 50L/m. Så det känns inte lönt att sätta dit extra pump utan att även byta ventilpaket. Och då blir det smidigare o byta ut vagnen mot en annan.

Avatar Fallback

Re: Utskjut

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#701665 Dagens skotare med konstanttryck häver ut nästan hur mycket flöde som helst om det behövs. Kommer man ifrån en sån till en huggarvagn så känns det nog väldigt trött.

Avatar Fallback

Re: Utskjut

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#701677 Kan väl bara instämma med alla innan, blev en enorm skillnad på hastigheten på utskjut när jag bytte kran från en med enkelteleskåp till en med dubbelteleskop även om jag bara har ett vanligt rundpumpningssystem.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).