Joakim S skrev:Jumper809 skrev:Han lovade i princip att fixa att förgasaren blir nästan som ny på 30 minuter vilket jag kan leva med. Ingen stor peng. Tror ändå att jag har andra problem vid insuget som gör tomgången instabil. Har dragit mig för att ta loss cylindern för att riktigt komma åt att inspektera insugsgummit då jag aldrig gjort det förr. Inget bekymmer att ta loss men hur jag ska täta vid cylinderfoten när jag sätter ihop igen vet jag inte? Bara packning isåfall hur tjock eller behövs t.ex loctite 5922, isåfall hur mycket?
I övrigt svårt med uteslutningsmetoden då det inte finns några reservdelar till sågen mera😂 .
Kan konstatera att intresset överstiger kunskapen men har lärt mig mer de senaste par veckorna än på de föregående 42 åren. Förbannat intressant även om jag är lite irriterad i nuläget..
Borde kanske ha börjat med någon riktig skitsåg och testat vilt men blev överraskad hur denna såg ryter till riktigt skönt vilket gör att jag vill få till det rätt. Har sågar som fungerar fint så det räcker för våra gallringar men kände direkt att denna såg vill jag få att fungera som den ska.
Du börjar väl med att kolla om det är förgasaren, när du får tillbaka den, utan att göra något annat? Och sen så menar jag att du sa, att sågen inte stannade när du sprutade den där sprayen vid insuget mot cylindern, utan den stannade när du riktade sprayen mot insuget vid förgasaren? Låter märkligt om felet då skulle vara vid cylindern, men man vet ju inte. Om du väljer att riva av cylindern efter att testat förgasaren, så kan du använda 0,5-0,6 mm tjock packning som du skär till själv. Jag brukar inte limma, utan stryka på lite olja på packningen, så den mättas lite.
Det med olja låter bra! Det ska jag börja med.